• Anonym (O)

BDSM relationer: ordet slyna

Ni som har en BDSM relation (oavsett omfattning). Hur ser ni på ordet "slyna". Har ni några regler kring användandet? Använder ni det bara i "lek" eller förekommer det i mer vardagliga situationer eller lite skämtsamt?

Själv uppskattar jag att höra det utanför leken. För mig är det lite som att säga "älskling". och jag är ju en slyna. En stolt och stark sådan och ser det inte som ett negativt ord. 

Fast givetvis skulle jag inte vilja att det används inför barnen eller okända. Det är något mellan oss två (men på BDSM tillställningar uppskattar jag att bli kallad slyna inför andra. Men där är ju enbart liksinnade som inte ser det som något negativt). 

• Svar på tråden BDSM relationer: ordet slyna
  • Anonym (mittliv)
    Anonym (O) skrev 2014-08-11 11:31:31 följande:

Ni som har en BDSM relation (oavsett omfattning). Hur ser ni på ordet "slyna". Har ni några regler kring användandet? Använder ni det bara i "lek" eller förekommer det i mer vardagliga situationer eller lite skämtsamt?

Själv uppskattar jag att höra det utanför leken. För mig är det lite som att säga "älskling". och jag är ju en slyna. En stolt och stark sådan och ser det inte som ett negativt ord. 

Fast givetvis skulle jag inte vilja att det används inför barnen eller okända. Det är något mellan oss två (men på BDSM tillställningar uppskattar jag att bli kallad slyna inför andra. Men där är ju enbart liksinnade som inte ser det som något negativt). 

Jag kallar min älskade för slyna ibland men det är oftare skämtsamt utanför sängen. Men det är som med er mest något mellan oss två. Utåt sett är det inte många som vet hur vi är bakom stängda dörrar. Aldrig inför grabben utan snarare då kanske som något förspel, "om inte min lilla slyna är snäll så får hon örfilar" vilket givetvis bara gör henne tyken och utmanande.
  • Anonym (mittliv)

Glömde moralens panikångestfyllda kämpar.

Givetvis säger jag så eftersom hon medvetet med glöden i blicken kaxar sig lite extra för att få just den här reaktionen. Ja, vi örfilar varandra, ja vi tycker om att strypas. Gnäll om det undanbedes :)

Svar på tråden BDSM relationer: ordet slyna