• Theoblyoneee84

Vi med bim i slutet av augusti/början av september

Hej allihopa!

Jag tänkte starta en tråd är för er som vill vara med!
    Skulle vara kul att följa varandra i hopp om att få det där lilla pluset på Stickan :D

Jag själv hade pos ÄL test fredagen den 8 augusti så antar ägglossningen ägde rum någon gång på helgen. (Kände ingenting) har kollat med temp men den har varken gått upp eller ner men hoppas iallafall innerligt att ett ägg släpptes. Var riktigt öm i magen och hade mensvärk hela torsdagen,fredagen och lördagen, sen slutade det. Äl flytningar hade jag onsdag och torsdag.

Mitt bim är omkring helgen den 23/24 augusti.

När hade ni ÄL och när har ni BIM? Kände ni något när ägget fäste eller har ni fått någon eller några symtom efter ÄL? :)

• Svar på tråden Vi med bim i slutet av augusti/början av september
  • BarbieSassie

Hej! Jag hade ÄL den 4:e så jag hoppas att jag blir menslös nästa vecka :)

Jag vet inte om jag inbillar mig men illamående kommer titt som tätt flera gånger om dagen..

• Thess85

Hade äl 9/8 och beräknad bim 23/8,

Har haft lite molvärk till och från men tror jag brukar ha det mellan äl och mens.

Dock brukar mina bröst ömma som bara den från äl till mens men har inga känningar alls.

Och idag är jag så torr i munnen, spelar ingen roll hur mycket jag dricker e liks torr för det, men vet inte om det kan va ett symptom :)

• Yammi

Jag hade ÄL den 11e (i Måndags) BIM är runt 26-28 någongång.

Vi hade bara sex en enda gång och inte alls planerat barn. Men blir det så är det välkommet! 

Inga symptom. 

• Jamilia

Hej alla!

Hoppar in här! Är oxå på jakt efter det där efterlängtade plusset!

Ska verkligen försöka uppdatera och hänga med i tråden, har läst jättemkt under semestern men nu börjar jobblivet igen och då blir det lite mer sällan jag är här inne. Men ska försöka, är ju roligare med en levande tråd med många som är engagerade!

Hade precis som Thess85 ÄL 9/8 och har bim 23/8. Har absolut inga riktiga gravkänningar än, bara en massa inbillade symtom som vanligt! Försök nr 2 för syskon är detta! Tog tyvärr rätt lång tid med dottern så jag bävar lite redan nu för att det kommer bli likadant denna gången....

• Jamilia

Har inte känt om ngt ägg har fäst, det gjorde jag inte vid förra graviditeten heller. Har aldrig haft nidblödning. Just nu har jag en känsla av att det inte blev ngt denna gånngen MEN det finns ju lite tid kvar till bim! Man får försöka hålla hoppet uppe nån vecka till!

• Theoblyoneee84
    Thess85 skrev 2014-08-15 19:15:41 följande:

Hade äl 9/8 och beräknad bim 23/8,

Har haft lite molvärk till och från men tror jag brukar ha det mellan äl och mens.

Dock brukar mina bröst ömma som bara den från äl till mens men har inga känningar alls.

Och idag är jag så torr i munnen, spelar ingen roll hur mycket jag dricker e liks torr för det, men vet inte om det kan va ett symptom :)

Vad kul, då har vi bim samma dag! Tycks mig också känns lite känningar i magen, dock inte som mensvärk utan mer som pirr och att det stramar lite lätt. Annars har jag inte alls ömma bröst, möjligtvis pyttelite öm på vänstra bröstvårta om man tar på den.
  • Theoblyoneee84
    Jamilia skrev 2014-08-15 23:41:00 följande:

Har inte känt om ngt ägg har fäst, det gjorde jag inte vid förra graviditeten heller. Har aldrig haft nidblödning. Just nu har jag en känsla av att det inte blev ngt denna gånngen MEN det finns ju lite tid kvar till bim! Man får försöka hålla hoppet uppe nån vecka till!

Hej och välkommen! Jag har också bim samma datum och det är vårt andra barn nu vi försöker få. Har inga direkta symtom heller men gör som du, hoppas att det ändå finns hopp till ett plus :)
  • Elin90

Hoppar in här också! Haft positivt på äl stickorna i 4 dagar nu, någon som vet vad det beror på? Har beräknad BIM den 25/8 :)

• Jamilia
    Elin90 skrev 2014-08-16 02:01:31 följande:

Hoppar in här också! Haft positivt på äl stickorna i 4 dagar nu, någon som vet vad det beror på? Har beräknad BIM den 25/8 :)

Hej! Helt positivt på ÄL-stickorna så att bägge strecken är lika starka? Annars har man nog lite utslag på ÄL-stickorna hela cykeln tror jag, alltså väldigt svagt streck vissa perioder och starkare under andra!
Svar på tråden Vi med bim i slutet av augusti/början av september