• Peachypeach

Weekend-tips?

Hejsan folket! 

Behöver lite tips/inspiration ifrån er! Tänkte överraska min mamma med en liten weekendresa / hotellnatt någonstans. Antingen utomlands eller i en fin stad i Sverige. Har inte världens budget då jag studerar. Har ni några tips på vart man kan ta med henne eller vad man kan hitta på? :) Hon är inte mycket för spa tyvärr men gillar i princip allt annat :p Står still i huvudet just nu :)

• Svar på tråden Weekend-tips?
  • Stårschan

Och den första motfrågan blir som alltid - var bor ni?

• KarinIngrid

Om utomlands så röstar jag för Prag.
    Otroligt vacker stad och billigt! Äta ute för en spottstyver!

I Sverige så tycker jag österlen är fantastiskt vackert.

Simrishamn, Kivik eller så kanske.
    Men det beror ju lite på var ni bor också såklart.

Annars så kan ni ta en trip till Åland. Jag tog med min väninna som 40 års present.
    Vi åkte fredag morgon från Stockholm, kom fram till Åland på eftermiddagen, ägnade eftermiddagen åt sightseeing, åt gott och sov på hotell, sen hade vi lite sightseeingtid på förmiddagen innan båten gick hem vid lunchtid dagen efter och så hemma igen på kvällen.

Det kostade bara 800 per person och då ingick båtresa tur o retur samt en hotelnatt inklusive frukost.

• Peachypeach
    Stårschan skrev 2014-08-11 14:56:52 följande:

Och den första motfrågan blir som alltid - var bor ni?

Göteborg! :)
  • Peachypeach
    KarinIngrid skrev 2014-08-11 15:03:31 följande:

Annars så kan ni ta en trip till Åland. Jag tog med min väninna som 40 års present.
    Vi åkte fredag morgon från Stockholm, kom fram till Åland på eftermiddagen, ägnade eftermiddagen åt sightseeing, åt gott och sov på hotell, sen hade vi lite sightseeingtid på förmiddagen innan båten gick hem vid lunchtid dagen efter och så hemma igen på kvällen.

Det kostade bara 800 per person och då ingick båtresa tur o retur samt en hotelnatt inklusive frukost.