• elenaekman

Hästägare och barn nr 2?

Hej!
    En snabb intro i mitt liv kommer här. Jag har en son som är 15 mån, han börjar dagis i slutet på augusti. Jag börjar jobba ca 50% fram till nyår. Min sambo har eget företag och jobbar minst 7-18 och ev helgjobb några timmar per helgdag.

När vi träffades jag och min sambo skaffade jag en häst för att han jobbade så mycket så jag behövde ha något som jag tyckte var riktigt skoj att göra. När vi fick barn har jag släpat med mig sonen till hästen var dag. Första halvåret kunde jag tom rida då han sov så mycket, nu är det svårare då han inte vill sitta stil i vagnen. Så i våras när hästarna fortfarande var inne på nätterna åkte jag ibland 2 gånger om dagen till stallet. Ena gången för att hjälpa till med utsläpp el fodring och andra gången senare på kvällen efter sambon kommit hem så jag hade möjlighet att rida. Det har fungerat, å visst har man vart trött ibland när det är taskigt väder ute och jag behöver åka till stallet när äntligen hela familjen är samlad, men, jag kan inte ge upp hästeriet för att vi fått barn, då går jag sönder. Även om sambon är sur rätt ofta för att jag åker till stallet på kvällen så kan jag lova att förhållandet skulle inte hålla om det inte vore för hästen.

Dilemmat är nu att jag funderar på när vi ska ha barn nr 2? Jag hade tänkt mig att jag vill vänta tills sonen är kanske runt 5 så jag får lite möjlighet till fritid emellan dem, men nu är jag inte alls säker. Hur fungerar det att vara hästägare, ha 2 barn med dagistider ect, eget jobb och en egen företagande sambo? Någon som har/haft samma sits som kan ge mig något råd?

Jag har medryttare 2 ggr veckan och står på ett stall där jag måste hjälpa till varannandag + mocka och fixa min egen varje dag.
    Tacksam för tips! Med vänlig hälsning EEME

Svar på tråden Hästägare och barn nr 2?