Hur hanterar man sorgen???!
Vi hade försökt skaffa syskon i 1 år. Och jag hade nästan gett upp hoppet.. Så vips vart vi gravida och super lyckliga. Idag var jag i 10e veckan.
Började småblöda rosa lite rött men inte mycket, förra veckan jag ringde 1177 och dom sa blödningar var inget farligt och helt normalt. Det kunde vara känslig tapp, hormoner eller bara sköra slämmhinnor. Jag väntade några dagar men började blöda lite brunt då och då. Så jag ringde barnmorskan och hon sa det var vanligt och inget farligt och att jag borde ha is i magen och invänta kub testet om 2-3 veckor. Jag väntade över helgen men små blödde varierande med lite rött och lite brunt. Jag ringde gyn nu på morgonen och fick komma upp på vul.
Då han sa att embryot bara var 6 veckor max och inget hjärta som tickade... Han ville bara skicka hem mig eftersom jag blödit lite. Jag kunde få abort piller som kunde hjälpa till men han tyckte det var bäst om det startade spontant.
Jag har gråtit massor och maken med.. Alla visste om våran graviditet och nu känns allt bara hemskt.. Nu ska Jag alltså bara sitta och vänta på att jag ska börja blöda mer och få ont.. Eller gå såhär..
Jag är så ledsen.. Detta är mitt första missfall och barnets var sååå efterlängtat nu vet jag inte vad jag ska känna eller tänka... Ska jag ta pillerna och få det överstökat? Eller ska jag vänta in det spontant? Vad ska jag göra av dessa känslor?
Stöd eller råd någon?