• aiz

Bar kan man köpa en barnhage? Eller är det fullkomligt tabu i Svearike?

IKEA tycker tydligen att barn inte ska sitta i fängelse. För dom vill inte sälja barnhagar. På babyproffsens har dom bara barnhagar som ser ut som dubbel-spjälsängar...

Är det någon som vet var man får tag på en vanlig hedlig ihopfällbar barnhage?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-14 22:22:43:
    He, he, rubriken ska vara VVVVVar...inte BBBar...

• Svar på tråden Bar kan man köpa en barnhage? Eller är det fullkomligt tabu i Svearike?
  • Turid123

Haha, ja, det är nog tabu.
    JAG tycker att det är praktiskt när de växt ur babysittern - om man behöver gå på toa eller bara hälla av vattnet från kokande pasta och är rädd att ha en 1-åring intrasslad mellan sina ben plötsligt.
    Vi tog en resesäng och ställde i köket, med lite leksaker i. Där sätter jag min stora någon minut eller ett par när det behövs.

• Nellee

Undrade vad en barhage var Det måste väl gå att köpa någonstans. Önskar att jag hade haft en när den lille bestämda herren började bli väldigt snabb. Många verkar likna barnhagen som misshandel. Har lite svårt att förstå varför. Har du provat att googla?

• Turid123

Misshandel, ja, vad ska man säga. Lämnar man barnet där längre stunder är det inte trevligt tycker jag. Men jag är keramiker och vissa ögonblick måste jag ovillkorligen ha barnen ur vägen, tex när jag öppnar brännugnen. Eller som sagt, när jag häller av pasta. Vore värre att ha dem trasslande runt fötterna när jag gör sådana livsfarliga saker!

• aiz

Tack för länken!

Jag har två små pluttar så det känns som en nödvändighet...speciellt när man lagar mat..eller något annat farligt...

• Sapho

Men hallå isf är ju spjälsängen också ett fängelse? Inte känner de sig instängda heller! De ser ju allt som är utanför också och om de protesterar så tar man ju upp dem. Tycker det är en jätte bra sak, de kan leka utan att det finns något som är de kan göra sig illa på osv. Och sedan kan de stå och hålla i sig i träpinnarna som vår Teo älskar att göra med vår trappgrind.
    Ångrar att jag inte köpt en sådan...
    Dock tycker jag att det kanske inte är något alternativ till äldre barn som kan gå...de vill ju springa fritt :)

• moppet

Dessutom kan man använda hagen till att stänga in "förbjudna" saker i när bebben rör sig fritt. Tycker det verkar som en bra idé, jag såg en häromdagen på en barnaffär så det finns säkert.

• aiz

Om Ni kommer på någonstans man kan hitta en så lova att säg till.
    jag är i desperat behov för de far som jehun då dom tar sig fram som soldater i fält (kravlar..) och allt är så farligt för dom när man bara måste byta på den andra...

• TjorveniSkåne

Billigaste är väl att köpa en beg. resesäng eller beg. spjälsäng? Jag hittade vår genom att sätta in en köpes-annons på alla "gratisställen" för internetannonser.

• Flutterby

Vi använder också resesängen, det funkar bra, men inte är han där länge precis!

• aiz

Puffar...

Varför har inte IKEA barn/lek hage??

• aiz

Jag har hittat!
    Bonti.se har den perfekta lekhagen!

De har massa annat kul också kan jag informera om och praktiskt..

• getingmidja

Jag hade velat ha en gammal hederlig barnhage när jag hade 2 småttingar, men då kom jag inte på den idéen helt enkelt. *S*
    Brukar se hagar då och då på loppisar.

• Tingilya

Lekhage finns på babyproffsen !

• ebben

på barnens hus finns det!!
    Min man buggde en så jag fick in den igår i vardagsrummet! För de hade slut på BH o beställningstiden var 5 veckor.........
    Hur som helt har vi en som är något större än den på BH. Har 2 pojkar en som är 1 år o 8 månader o en som är 4 månader.
    Ett måste för mig-den större är SÅÅ vild så det går inte att vända blicken EN sekund........o ha lilleman tex i sittern eller så.........

• mia mamma

Antagligen tabu, men bättre en säker hage att sätta sitt barn i än att olyckan är framme!

• Tant Green

Jag hörde någon som satt en grind till barnens rum istället. Men det kanske bara funkar bra om man har flera barn så de har sällskap av varandra, annars måste det ju vara bättre med en liten lekhage att ställa t.ex. i köket om det är där man är.

Svar på tråden Bar kan man köpa en barnhage? Eller är det fullkomligt tabu i Svearike?