Natulcien skrev 2014-08-13 09:54:29 följande:
Vår son föddes i slutet av oktober, så han tillbringade sina första månader i vagn och i höst-/vinterväder.
När han var nyfödd hade vi en slags kombinerad åkpåse-vinteroverall som hade luva och ärmar men inga ben, utan nederdelen var som en påse. I den hade han bara sina innekläder samt raggsockor. Mössa och vantar efter temperatur.
Senare skaffade vi en riktig åkpåse och i den hade han en fleeceoverall över innekläderna, ullraggsockor på fötterna och mössa/vantar.
Känn på bebisen oftas så att hon inte känns kall eller för varm, så lär du dig snart att reglera kläderna. Det är nog vanligare att man klär på för mycket än för lite... 
Viktigt också att man knäpper upp och klär av när man går in med vagnen någonstans!
Okej tack för tipsen! :) Haha jo känns som att jag kommer råka klä på aningen för mycket, men får väl köra med lager på lager i början så det är lättare att fixa :) Däremot har jag fått höra att jag haft för lite på henne nu i sommar när hon haft långärmat och långbyxor samt strumpor med en filt på. Då har vi ju givetvis kört bil med ac på och inte så mycket i vagnen när det är så varmt, men att det skulle vara för lite har gjort mig nervös inför vinter att jag tar på henne för lite :P