Du måste logga in för att svara i en tråd.

• 3llie

Min mobil blev hackad!

Hej!

För bara ett par minuter sedan hände något obehagligt.
    Jag låg och lyssnade på musik i mina hörlurar när musiken plötsligt stängs av och några män skrattar. Sen kommer musiken igång igen, jag spolar tillbaka men musiken är som vanligt. Sedan stängs Spotify ner och ljudet på ringsignalen sattes igång. Jag bestämde mig då för att stänga av mobilen, och nu när jag satte igång den igen så är den okej - ingenting händer.

Förutom lite sympati (att höra skrattande mansröster när man ligger ensam klockan två på natten är ganska obehagligt) så vill jag också ha svar på detta:

Vad gjorde de, hur, varför? Ska jag göra något mer förutom att starta om mobilen? Har de fortfarande tillgång till mobilen? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Min mobil blev hackad!
  • 3llie

Hur då krånglade? Jag hörde klart och tydligt mansröster som skrattade i hörlurarna. Och låten jag lyssnade på var Who the f**k is Alice, och jag har då aldrig hört att de skrattat i den tidigare! Dessutom pausades musiken just då.

• jaghopparhögt
    3llie skrev 2014-08-12 02:49:09 följande:

Hur då krånglade? Jag hörde klart och tydligt mansröster som skrattade i hörlurarna. Och låten jag lyssnade på var Who the f**k is Alice, och jag har då aldrig hört att de skrattat i den tidigare! Dessutom pausades musiken just då.

Jo men tänker mer att det var en bugg i spotify och du helt enkelt fick ta emot fel ljud.
  • Aniiee

Trologast hände en av två saker:

Du drömde 
    Spotify buggade ut och startade ett reklamklipp trots att du har premium

Om du hade blivit hackad så hade du INTE hört det... hackare vill inte skämmas, de vill ha alla uppgifter du har i mobilen......

Key change, MOFO!
  • jaghopparhögt
    Aniiee skrev 2014-08-12 03:00:53 följande:

Du drömde 

Om du hade blivit hackad så hade du INTE hört det... hackare vill inte skämmas, de vill ha alla uppgifter du har i mobilen......

Jo, att skriva en trojan som tar emot ljud till telefonen låter otroligt krångligt och onödigt, förstår inte varför någon skulle göra en sådan sak för att skrämma ts.

• Aniiee
    jaghopparhögt skrev 2014-08-12 03:03:58 följande:
    Jo, att skriva en trojan som tar emot ljud till telefonen låter otroligt krångligt och onödigt, förstår inte varför någon skulle göra en sådan sak för att skrämma ts.
    Min tanke precis...
    Key change, MOFO!
  • 3llie

Drömde gjorde jag inte, jag var klarvaken. Men det med reklamen kan ju stämma. 

• Tenshii

Vad är det för telefon? Att en smartphone blir hackad är bara att glömma. Antingen så har någon annan installerat något för att skoja med dig då då lämnat telefonen en stund eller så spökade bara någon annan vanlig app i bakgrunden. 

Det är nog ungefär lika stor risk att få en könssjukdom på bussen som att få in malware på en normal smartphone idag. Sitter man och laddar ner piratkopierade appar så kanske. Dock så tror jag inte att du hade ställt denna frågan om du haft den kunskapen. 

• tikki masala
    Aniiee skrev 2014-08-12 03:00:53 följande:

Du drömde 

Jo det finns de som visst vill skrämmas. Nya tidens busringning. 
    Läste du inte om den killen som hackade babymonitorer och skrek åt barnen på natten så att de skulle gråta? (såna monitorer med film och ljudupptagning som man kunde ha kopplad till sin iphone) Så det händer även om det inte är så vanligt . Än...
Svar på tråden Min mobil blev hackad!