hur gör man en riktig pizzadeg sån de gör på pizzerior obs vill ha äkta receptet:)
Någon som vet exakt hur de gör pizzadeg som på en pizzeria??
Någon som vet exakt hur de gör pizzadeg som på en pizzeria??
Förstår ju att det smakar bättre med deras deg då de har speciell ugn så gärna tips på Hur man får till det med vanlig ugn... pizzasten??
Testade pizzasten på grillen. Funkade bra, men det blir inte helt detsamma som i en pizzaugn såklart. Just tillagningen gör väldigt mycket för smaken.
Även om en pizzabagare skulle gå med på att ge ditt recept till dig kommer du inte kunna göra en likadan hemma.
Du behöver kunna baka ut degen rätt, använda rätt ingredienser och ha en pizzaugn.
Min sambo hade pizzeria i nästan 10 år så jag vet liite vad jag pratar om :)
Och nej, han skulle aldrig ge ut sitt recept på varken pizzadeg eller pizzasallad/sås. Det är ju det han är känd för här där vi bor.
Även om en pizzabagare skulle gå med på att ge ditt recept till dig kommer du inte kunna göra en likadan hemma.
Du behöver kunna baka ut degen rätt, använda rätt ingredienser och ha en pizzaugn.
Och nej, han skulle aldrig ge ut sitt recept på varken pizzadeg eller pizzasallad/sås. Det är ju det han är känd för här där vi bor.
Sen jäs degen länge, gärna över natten.
Sen jäs degen länge, gärna över natten.
Ja använd pizzasten, som får ligga minst en halvtimme i en het ugn. Använd durumvete och manitoba cream-mjöl. Baka ut degen tunt tunt. Tomatsåsen gör man på finhackad lök o vitlök som man fräser utan att det bränns, på med en burk krossade tomater, några matskedar tomatpuré, en skvätt balsamvinäger, lite (helst färska) örter, ex oregano, timjan o basilika. Smaksätt med salt, peppar och en nypa strösocker. Koka på svag värme i en tio min en kvart.
Sen är en viktig sak som många missförstått att osten ska INTE ligga överst. Den ska på efter man har brett ut tomatsåsen och sedan toppar man pizzan med hyvlade champinjoner tex. Gör inte pizzan i förväg för då jäser den och så blir den kletig då den suger åt sig tomatsåsen. Lycka till!
Jag gör alltid min pizza deg på bakpulver.Är här andra som också gör de?
Tack för alla tips
Det här är helt fel. Hade en vän som jobbade som pizzabakare, det mest patetiska jobbet någonsin. Och han gjorde pizza hemma, inga som helst problem. LillaJag06 aka idioten får det bara att låta svårt för att hon vill inbilla sig att hennes ex var duktig på något.
Som tur är, så har hon HELT FEL. Jag pm'ar dig recept och hur du ska gå till väga om du fortfarande vill.
Hur enkelt som helst och det smakar precis som från pizzeria.
Det här är helt fel. Hade en vän som jobbade som pizzabakare, det mest patetiska jobbet någonsin. Och han gjorde pizza hemma, inga som helst problem. LillaJag06 aka idioten får det bara att låta svårt för att hon vill inbilla sig att hennes ex var duktig på något.
Som tur är, så har hon HELT FEL. Jag pm'ar dig recept och hur du ska gå till väga om du fortfarande vill.
Till mig med tack