Beräkna och skydda SGI
Hej,
Jag har ngra funderingar som jag skulle vilja reda ut.
Jag har en fast anställning sedan snart 2 år. Jag har återkommande ob tillägg, jourtillägg och beredsapstillägg. Allt detta räknas in i min beräkning av SGI som jag har förstått? De senaste månaderna har jag jobbat extra och övertid, kommer det räknas in i min SGI? Det är de senste 6 månaderna så har jag fått några tusenlappar extra varje månad i form av övertid/mertid och det skulle vara fördelaktigt om det räknades med i min SGI.
Funderar på att börja studera och ska ansöka om tjänstledigt. Jag har tänkt ta bidragsdelen från CSN på 50% och jobba 50%, har jag då skyddat min SGI så att den beräknas på min inkomst jag hade innan jag började jobba 50%. Jag vill inte riskera att få en SGI beräknad på 50%.
Hur blir det med sommaruppehållet? Måste jag börja jobba heltid då för att behålla min SGI? Eller är den skyddad även under sommaruppehållet om jag fortsätter mina studier på samma sätt med 50% bidrag och 50% arbete under höstterminen? Kan jag jobba 50% även under sommaren utan att få förändrad SGI?
Mvh
Annica