pratar inte!
Hej!har en son på 20 mån som inte pratar så mycket, säger pappa, mamma och titta bara, han gör fortfarande "bebis" läten när han pekar på grejer, och när han vill "kalla" på oss så skriker han bara, han säger aldrig mamma och pappa. När vi typ säger säg katten, då säger han nåt helt annat, som ett annat språk, inte ens i närheten av det ordet, han försöker inte ens forma ordet.
Har läst om det och nu vid denna ålder så ska dom kunna säga rätt så många ord men min son kan max 3 ord :( borde jag kolla upp det? eller är han bara sen? jag har trott oxå att han kanske hör dåligt, men han hör oss utmärkt. Har pratat med bvc men det var för några månader sen, och dom sa bara att det e viktigare att han vet än att prata, typ om jag säger kan du ta skorna så gör han det, eller om jag vill att han lägger tillbaka dom på sin plats då gör han det. Men känns som han inte utvecklas i språket, bara står stilla. Vi läser hela tiden för han och pratar med han, när han pekar på lastbil och allt som är roligt i trafiken så säger vi alltid vad det är, men aldrig har han härmat oss.
Jag hade varit jätte tacksam om nån hade velat svara :) tack