• Anonym (Ledsen)

Mitt hår :-( tjejer help me !!!

Hej...
    Jag är väldigt ledsen angående mitt hår . Har alltid haft håret långt till slutet av ryggen men dumma mig började färga och färga , platta och locka utan värmeskydd eller ordentlig schampo , nu har jag klippt det till axlarna och även nu så är den ftf sliten är så ledsen !!!!!! Mitt hår är väldigt torrt och kort .

1. Hur får det att växa?
    2. Hur får det att sluta vara torr ?
    3. Bästa schampo för slitet hår?

• Svar på tråden Mitt hår :-( tjejer help me !!!
  • Långbenopluto

Gå till en frisörsalong, där finns det jättebra schampoon och balsam samt inpackning för hår som du har. Det är värt pengarna!

• Barasaras

Man kan göra en keratin behandling för håret hos en frisör, det har jag gjort! Håret känns och ser ut som silke efter!

• Anonym (Ledsen)
    Korpen skrev 2014-08-12 15:05:57 följande:

Av vilken anledning hoppade du över värmeskyddet?

Pengar
  • Anonym (Ledsen)
    Barasaras skrev 2014-08-12 15:03:26 följande:

Man kan göra en keratin behandling för håret hos en frisör, det har jag gjort! Håret känns och ser ut som silke efter!

Visste inte man kunde göra det men tack för tipset ska kolla upp det!
  • Anonym (Ledsen)
    Korpen skrev 2014-08-12 15:01:58 följande:

Gå till en frisörsalong, där finns det jättebra schampoon och balsam samt inpackning för hår som du har. Det är värt pengarna!

Tack ska försöka fixa det så fort jag kan . Kommer att boka tid.
  • Långbenopluto
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-08-12 15:09:48 följande:
    Tack ska försöka fixa det så fort jag kan . Kommer att boka tid.
    Du behöver inte boka tid för att få råd om produkter, bara att gå dit!

Värmeskydd finns för ca 40 kr på ICA.... bättre än inget alls i håret.
  • Fjärilslarv
    Korpen skrev 2014-08-12 15:01:58 följande:

eller så köper man det på nätet till halva priset =).
    Jag köper mina från Lyko eller Bellbox, skulle jag köpa dem på plats i min frisörsalong skulle jag ruinera mig.
  • Fjärilslarv

jag blandar min inpackning med avokadoolja (vanligt från mataffären), och använder den även tillsammans med rapsolja som hårolja. Min hårolja har jag i efter varje dusch och lite på morgonen. Jag blandar 50/50 av inpackning och avokadoolja och låter det sitta i minst 30 minuter efter att jag tvättat håret med schampo. min hårolja blandar jag 50/50 raps och avokado.

Jag gör inpackning minst en gång i veckan, och har balsam vid varje dusch. 

tvättar bara håret 2 ggr i veckan.

använder aldrig någon form av verktyg som raktång, locktång eller hårtork.

använder inga stylingprodukter utom min egen hårolja.

Svar på tråden Mitt hår :-( tjejer help me !!!