Planering av umgänge
Tänkte be om råd hur jag ska tänka kring planering av umgänge. Har en son som är åtta år, pappan bor c:a 20 mil bort. Sonen är där varannan helg, på lov (ibland) och såklart en längre tid under sommarlovet. När vi separerade för 6 år sedan bestämde vi att vi på sommaren skulle ta vartannat år tidig/sen semester för längsta möjliga ledighet för sonen och för "rättvisans skull" att ingen hela tiden skulle ta bästa veckorna. Nästintill varje gång han ska ha tidig tar han iaf sen och det slutar med att jag bara får några få veckor ledighet tillsammans med sonen? Kan man få till avtal om sånt? Nästa fråga handlar om planeringen av överlämningar. Jag är väldigtflexibel, men börjar tröttna på att saker bestäms i sista sekund, ändras samma dag osv. Hur mkt krav kan jag ställa? Sonen skulle komma i söndags, men pappan ville skjuta det till onsdag, eftersom jag jobbar och måste åka och möta upp c:a 30 mil bort denna gång så ville jag bestämma på en gång när var hur? Mendet går liksom inte har ringt och sms:at både igår och idag utan svar... I morgon är det onsdag och jag jobbar till 16, kan alltså möta upp tidigast 20, sen ska vi hem och upp igen vid 06 dagen efter? Ska man behöva hålla på så här? Jag försöker tänka sonens bästa, men såklart även på mig själv när det är så struligt hela tiden.