• AMJP

Misstänkt missfall och jag mår så illa

Hej!

Jag misstänker att jag fått ett missfall idag men jag är inte 100% säker på detta. (Obs! Detaljerat!)

2013 gjorde jag en abort på grund av en hel rad anledningar, de mesta ekonomiska. Ett par månader efter detta, kanske tre, gick jag på toa och skulle bara kissa när det kom ut en stor hård klump. Jag tror att detta var ett missfall möjligtvis på grund av alla tabletter jag fick vid aborten plus efteråt för jag hade väldigt höga värden ganska länge efteråt. Märkte tydligt att jag var gravid innan aborten för jag mådde illa och hada jätteömma bröst/bröstvårtor samt molvärk. Vid första missfallet kände jag absolut ingenting. 

Nu har jag och min sambo bestämt oss för några veckor sedan att medvetet försöka bli med barn då vi befinner oss i en mycket bättre situation i dagsläget. Vi hade sex runt dagarna för ÄL, enligt min app som jag så klart inte litar helt på. Tre dagar efter detta började jag redan må illa. Har mått illa i nästan en vecka samt haft huvudvärk, varit trött och känt mig allmänt kass. Min mens brukar vara väldigt jämn och kommer i princip alltid var fjärde vecka och nästan alltid på samma dag, det kan slå på att den kommer en dag senare. Det sjuka är att jag i princip alltid brukar få min mens klockan 13.00. Ett litet tillägg bara. 

Inatt vid halv tre när jag skulle lägga mig gick jag på toa och då hade det kommit kanske två-tre droppar blod och i morse inget mer förrän jag gick på toa. Har kommit lite sparsamt med blod men jag har haft såå jäkla ont i magen och det har tilltagit under dagen och när jag kom hem fick jag värma vetekudden och ligga med den på. Somnade och sov till nästan 20.00 nu ikväll. Gick därefter på toa och nu tycker jag att det kom ganska mycket blod, tjockt och en det hade en djup röd färg. Mår fortfarande jätteilla och vet inte vad jag ska göra. Har ätit tre knäckebröd och lite nudlar idag.

Varför jag egentligen undrar om detta är ett missfall är för att jag inte varit med om detta förut, plus att jag egentligen ska ha mens på fredag så detta är ju alldeles för tidigt. Har haft extremt jämn menscykel sedan jag var 16 (är nu 31). När jag hade ppiller kom den var fjärde måndag och slutade alltid på torsdagen i samma vecka, den fortsatte även så här efter jag slutade med dem för två år sedan även om dagarna ändrades efter aborten. 

Som sagt. Ni andra som kanske vet kanske kan berätta om ni känner igen detta och hur ni upplevt det hela. 

Ursäkta för alla detaljer men jag tror det underlättar.

mvh MP

Svar på tråden Misstänkt missfall och jag mår så illa