• Flickan och kråkan

BMX-racing

Hej!

Finns det någon här som kan bmx-racing med barn? Jag har en 5-åring som testade på igår och som blivit helfrälst. Inser att vi kommer att behöva investera i skydd och cykel etc inom inte alltför länge. Skydd känns väsentligt så googlade runt lite igår kväll, men det verkar vara mer komplicerat än jag trodde. Jag hade hoppats kunna åka till en större sportaffär och köpa knä- och armbågsskydd etc men så enkelt var det visst inte.

- Vad behöver man till en nybörjare? 
    - Var köper jag dessa till ett vettigt pris? Han är ju 5 så växer som ogräs så kan väl knappast ha samma särskilt länge. Bra märken? 
    - Cykel? Storlek? Märke? Modell? Han är 111 cm lång.
    - Finns det någon affär runt Göteborg?

• Svar på tråden BMX-racing
  • Flickan och kråkan
    Rabarbapuppa skrev 2014-08-18 09:57:08 följande:

Det går ju att Googla.
    Det verkar som att "Childstore" i Göteborg kan vara något för dig.

www.childstore.se/se/kontakt.html

/Puppa

Ja, det är klart att man kan googla. Det har jag redan gjort. Den butik du länkar till har inga racing-cyklar. Skydden är enbart för dem som cyklar dirtbike etc etc. 
  • Flickan och kråkan
    Rabarbapuppa skrev 2014-08-18 11:03:09 följande:

Ta kontakt med en BMX-klubb. Maila eller ring o fråga var man köper grejerna. 
    Den här ligger visserligen i Sthlm men du kan ju kontakta o fråga?
    De verkar lista vilka skydd som är rekommenderade:

www8.idrottonline.se/AlvsjoBmx-klubb-Cykel/Traning/Utrustning/

Jag vet. Vi har varit i kontakt med en BMX-klubb, han har testat med vanlig cykel och ska på sin första träning idag. Självklart ska vi prata med dem där....vad som behövs etc med tanke på ålder och att han är nybörjare. Tyckte bara att det kunde vara kul att höra från andra föräldrar med erfarenhet . Få lite tips helt enkelt från olika håll.
  • Rabarbapuppa

Aha, då förstår jag. Ja då vet jag inte så mkt mer. Då är det som sagt föräldrar som själv har barn i den typen av aktivitet som bör svara. 

Lycka till iaf

Svar på tråden BMX-racing