• Annatt

SD Sveriges tredje största parti

Enligt senaste mätningarna toppar SD 15,4 procent och blir därmed Sveriges tredje största parti efter moderaterna. Gott! 

• Svar på tråden SD Sveriges tredje största parti
  • tobbe01
    Annatt skrev 2014-08-13 10:17:15 följande:

Enligt senaste mätningarna toppar SD 15,4 procent och blir därmed Sveriges tredje största parti efter moderaterna. Gott! 

Mycket gott! Och de som styr idag står och kliar sig i skallen och fattar inte VARFÖR??? Suck
  • FDFMGA
    Anghammarad skrev 2014-08-13 12:16:39 följande:

Kan du länka till undersökningen?

Jag skulle tro att det är Sentios, ska visst publiceras på fredag. Sentio samarbetar med rasistsajten Exponerat och förmodligen har det läckt ut därifrån.

I så fall tror jag inte att Sentio uppskattar samarbetet, inte när de upptäcker att de svenska rasisterna ännu inte kommit så långt i utvecklingen att de lyckats lära sig veckans olika dagar.
  • Anonym (Anonym)
    FDFMGA skrev 2014-08-13 12:37:31 följande:
    Jag skulle tro att det är Sentios, ska visst publiceras på fredag. Sentio samarbetar med rasistsajten Exponerat och förmodligen har det läckt ut därifrån.

I så fall tror jag inte att Sentio uppskattar samarbetet, inte när de upptäcker att de svenska rasisterna ännu inte kommit så långt i utvecklingen att de lyckats lära sig veckans olika dagar.
    De siste årene har Sentio vært et av markeds- og meningsmålings- instituttene i Norge med størst vekst. Vi er et av de ledende miljøene innen politiske målinger i Skandinavia, og gjennomfører oppdrag for aktører både i det private næringsliv, akademia og offentlige virksomheter.

• Anonym (Anonym)

Som statistisk källa är Sentio att räkna med 

• Anonym (Anonym)

Man får hoppas det håller i sig till valdagen. Inte länge kvar nu. 

• FDFMGA

Det är tydligen SD som är källa till undersökningenGlad

Det är inte lätt att  lära sig veckodagarna.

Jag gissar att Sentio tar kontakt med SD och anordnar utbildning.

Typ: Nej, inte i ordningen måndag, fredag, tisdag. Vi tar det en gång till Åkesson - mådag, tisdag, onsdag, torsdag och sen fredag. Försök nu igen, Jimmie!

Kunskapslyftet - modell SD.

www.samtiden.nu/2708/sd-storsta-parti-i-sodra-sverige/

• Anghammarad
    Anonym (Anonym) skrev 2014-08-13 12:45:45 följande:

Som statistisk källa är Sentio att räkna med 

Hur kommer det sig, tror du, att de konstant ligger flera procentenheter högre än alla andra vad gäller SDs stöd? I sin senaste mätning låg de exempelvis på 13,6% jämfört med YouGovs 8,4% samma månad, och då är ju ändå YouGov ett institut som alltid har höga siffror för SD.
  • Anonym (Anonym)
    FDFMGA skrev 2014-08-13 13:04:53 följande:

Det är tydligen SD som är källa till undersökningenGlad

Nej det är Sentio som genomfört väljaropinionen. 
Svar på tråden SD Sveriges tredje största parti