Få två katter att accpetera varann?!
Hej
Bor i en bostadsföreining med gemensam gård. För en månad sedan flyttade det in ny katt i föreningen, och den katten bet min katt så hon fick en infektion och fick åka till kattsjukhuset, jag sa till grannarna att min katt inte är försäkrad (har nyttjat hela beloppet) så jag vill inte att dem ska hälsa på varann.
Nu har denna katt, som fö är traumatiserad (har ägarna själv sagt) hoppar upp på våra fönsterbrädor för att hälsa(?!) på min katt som skriker, slåss mot fönstret och blir helt galen.
-Hur fasen ska man lösa detta?
-Skulle ni bli sura om en granne sprutade vatten på er katt (för att den ska fatta att den inte ska gå på vår altan och därmed hoppa upp på våra fönsterbrädor - jag menar, vi kan ju inte ta bort fönstrerna?!?!)
Alltså det är verkligen skitjobbigt, försöker sitta och jobba/plugga och måste hela tiden gå och lugna min katt och jaga bort den andra katten.
Vi har kommit överens om att de katterna ska "dela" på tiden att få vara ute, men vafan, det påverkar ju oss eftersom den katten hoppar upp på våra fönster! kan ju inte låsa in min katt i sovrummet när den ska vara ute i tre timmar!?!
ahh...Alla tips mottages :(
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 13:08
hehe, tror folk missuppfattar frågan/eftersökande tipsen:
Alltså; jag fattar att man inte kan få djur att hålla sig borta från andras altaner/trädgårdar osv
MEN att ha andras djur gå på ens fönsterbrädor är inte ok, vare sig man har katt, eller inte har katt. Jag tror att majoriteten inte hade accepterat det. :)