• Stårschan

Vilken "skönhetsgrej" har högst åldersgräns?

Den här frågan vänder sig främst till er som har döttrar. Det verkar ju råda delade meningar om när flickorna ska få börja använda olika kvinnliga skönhetsattiraljer.

Vilken av dessa tycker du att din dotter bör vänta längst med innan hon börjar använda/göra? Kommentera gärna.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken "skönhetsgrej" har högst åldersgräns?
  • Stårschan

Jag röstar också på akrylnaglar. Och inte bara för att det är dyrast.

• Henles slyna

Akrylnaglar (om man syftar på de klassiska porrnaglarna) skulle jag inte vilja att min dotter använde förrän hon var 18, och egentligen inte då heller. Men jag skulle inte förbjuda det, utan mer försöka påverka henne genom att t.ex. köpa en bunt tidningar och kolla tillsammans på vilken typ av kvinnor som bär dem och vilka naglar andra typer av kvinnor har, och sedan diskutera vilka signaler de olika kvinnorna sänder ut och vilka signaler hon själv skulle vilja sända ut.

Högklackat skulle jag däremot förbjuda innan en viss ålder, eftersom jag inte tror att en växande kropp+helt onaturlig belastning är den bästa kombinationen.

• cirkusmusen
    Henles slyna skrev 2014-08-13 15:56:01 följande:

Akrylnaglar (om man syftar på de klassiska porrnaglarna) skulle jag inte vilja att min dotter använde förrän hon var 18, och egentligen inte då heller. Men jag skulle inte förbjuda det, utan mer försöka påverka henne genom att t.ex. köpa en bunt tidningar och kolla tillsammans på vilken typ av kvinnor som bär dem och vilka naglar andra typer av kvinnor har, och sedan diskutera vilka signaler de olika kvinnorna sänder ut och vilka signaler hon själv skulle vilja sända ut.

Högklackat skulle jag däremot förbjuda innan en viss ålder, eftersom jag inte tror att en växande kropp+helt onaturlig belastning är den bästa kombinationen.

Detta var typ det sjukaste jag har läst. Snacka om att dra alla över en kam. Man är inte på ett speciellt sätt bara för att man har akrylnaglar. 

Varför vill man få sin dotter att se på andra på detta sätt?
  • Henles slyna
    cirkusmusen skrev 2014-08-13 16:00:13 följande:
    Detta var typ det sjukaste jag har läst. Snacka om att dra alla över en kam. Man är inte på ett speciellt sätt bara för att man har akrylnaglar. 

Varför vill man få sin dotter att se på andra på detta sätt?
    Självklart inte, men man att blir sedd på ett visst sätt går inte att komma ifrån.
  • Stårschan

Klart det finns porrnaglar! Jag håller med Henles slyna.

• puss
    Stårschan skrev 2014-08-13 16:09:42 följande:

Klart det finns porrnaglar! Jag håller med Henles slyna.

Jaha. Kollar man annars på vilken modevisning som helst har alla "porrnaglar".
  • Henles slyna
    puss skrev 2014-08-13 16:11:29 följande:
    Jaha. Kollar man annars på vilken modevisning som helst har alla "porrnaglar".
    Nej, inte ens på Victoria's Secret-visningarna förekommer de vad jag har sett. Kortklippt och ett neutralt lack är det som oftast gäller, ibland används färgade lack. 
  • Mrs Green

Jag måste väl säga tona håret eftersom dottern verkar vara allergisk (hon fick åtminstone en allergichock av glitterspray i håret en gång). Men annars tycker jag nog högklackat, om det är mer än ett par centimeters klack. Akrylnaglar vet jag inte ens vad det är

Svar på tråden Vilken "skönhetsgrej" har högst åldersgräns?