• dberg

    Tonsilollit, vita illaluktande bollar i halsen (lösningen på problemet!)



    Hej på er allihop! 

    Redan som barn upptäckte jag dessa illaluktande små bollar i munnen (tonsillolit eller halsmandelstenar som man säger på riktig svenska), de liksom poppade ut ur kratrarna/vecken på halsmandlarna och om jag råkade tugga sönder en utav dom gick det inte att undvika dålig andedräkt.

    Jag minns att vi besökte läkare ett flertal gånger under min uppväxt men ingen kunde egentligen svara på vad det var för något, eller varför de uppkom. Ända tills för tre månader sedan har jag slagits med dessa små bollar och alltid förlorat.

    Jag har under 15 års tid sökt information på internet via forum/hälsosajter och testat i princip allt! Bland annat; pipetter för att suga ut bollarna, tops doppade i väteperoxid för att försöka rengöra kratrarna, att gurgla med väteperoxid i vatten, salt i vatten eller vanligt munvatten. Jag har testat mundusch (Waterpik), att borsta halsmandlarna med tandborste, att försöka trycka ut bollarna med fingrarna eller med hjälp utav andra långa smala föremål och att försöka harkla ut dom. Ingenting har fungerat!

    Jag kan ha fått ut några bollar och stoppat problemet temporärt men alltid fått tillbaka dom små bollarna hur jag än försökt. Under en tid testade jag att sluta äta mjölk produkter, vitt bröd och pasta. Kanske fungerade det till viss mån. Hade dock fortfarande problem i mindre skala så en förändring utav min kost löste inte mitt problem! Ni som har eller har haft detta problem vet att bara en liten boll kan vara förödande vad gäller andedräkten.

    Som sista utväg bestämde jag mig för några månader sedan att operera. Efter en hel del efterforskning på nätet hittade jag tre typer utav operation. Antingen kunde jag ta bort halsmandlarna helt och hållet (dock ej att rekommendera), stänga till håligheterna i mina halsmandlar (bränna dom), eller släta ut väggarna i kratrarna/håligheterna med hjälp utav laser för att på så sätt förhindra att bollarna skapas i dessa svåråtkomliga håligheter. Det sistnämnda lät som ett bra alternativ och jag var i princip redo för att ta steget då jag hittade den lösning som fungerat för mig ända sedan jag började.

    Jag är förvånad över att inte fler känner till detta och vill därför sprida vad som fungerat bra för mig till alla er sökande. Lösningen heter grejpfruktfröextrakt, Grapefruit Seed Extract (GSA) på engelska. Grapefruktfröextrakt är känt för sina antiseptiska och antibakteriella egenskaper. 

    Man kan antingen gurgla med några droppar (8-12 droppar) flytande gapefruktfröextrakt i vatten för att sedan svälja, alternativt äta extraktet i piller form. Jag har testat båda metoderna och det fungerade bra för mig. Just nu äter jag ett piller varje morgon och kväll, jag tar det i samband med frukost och middag och har inte haft en boll i halsen sedan jag började med detta!

    Tänk dock på att grapefruktfröextrakt inte bör tas utav er som är citrus allergiker!

    För er andra finns grapefruktfröextrakt att köpa via hälsokostbutiker runt om i landet eller på nätet. Jag beställer mina burkar på nätet, billigare så. Har ni några frågor är det bara att höra av er. Hoppas verkligen detta fungerar för er med, lycka till!

    Grapefruktfröextrakt har en mängd andra fantastiska egenskaper ni kan läsa om på nätet. Sök på "properties grapefruit seed extract" för mer information.

    Vänliga hälsningar,

    Daniel
  • Svar på tråden Tonsilollit, vita illaluktande bollar i halsen (lösningen på problemet!)
  • Anonym (Kloo)

    Haha, tack för tipset! dom är förjävligt vidriga dom där små jävlarna. De flesta har ju tonsilollit, jag och en polare brukade garva åt dom där och att man fattade "vilka ruttna varbölder" vi människor är när man tänker på att vi har sånt där i oss. man kan ibland känna på en människas andedräkt att de har just det där problemet. Hemska saker. kul att du hittat en lösning på problemet!

  • dberg
    Anonym (Kloo) skrev 2014-08-15 10:15:15 följande:

    Haha, tack för tipset! dom är förjävligt vidriga dom där små jävlarna. De flesta har ju tonsilollit, jag och en polare brukade garva åt dom där och att man fattade "vilka ruttna varbölder" vi människor är när man tänker på att vi har sånt där i oss. man kan ibland känna på en människas andedräkt att de har just det där problemet. Hemska saker. kul att du hittat en lösning på problemet!


    Har du bollarna själv eller är det din kompis som har dom? Asså, jag vill ibland fråga personen om jag känner det på andedräkten men det är ju så känsligt. Å andra sidan hade jag varit oerhört tacksam för detta tips om jag fått det för 15 år sedan, varför jag postade denna tråd!

    En annan viktig sak jag märkt för alla som har det tajt mellan tänderna är att använda tandtråd. Matrester mellan tänderna kan också skapa dålig andedräkt.

    Hur som helst. Har läst lite på nätet om grapefruktfröextrakt om man ska vara noga med vad man väljer. Jag beställer mina från UK. Dom säger att deras produkter inte innehåller några som helst kemikalier. Tydligen finns det mindre bra versioner utav grapefruktfröextrakt på marknaden så kolla innan ni beställer.

    Här är ett mail som jag fick när jag frågade återförsäljaren om innehållet:
    Thank you for your reply, our Citricidal products are free from chemical preservatives and contaminants. There is a lot of information in the internet that states that most grapefruit seed extracts are spiked with chemical substances like Benzalkonium chloride, Benzethonium chloride, triclosan, etc. We cannot comment on other grapefruit seed extracts in the market, but to the best of our knowledge, our products do not contain these chemicals.

     


    Our grapefruit seed extract is tested for absence of Benzalkonium chloride, Benzethonium chloride, triclosan, heavy metals, chlorinated hydrocarbon pesticides, PCBs, Propyl hydroxybenzoate, methyl hydroxybenzoate and arsenic as per each batches certificate of analysis. These contaminants are absent from our GSE.


    Citricidal Liquid should not be used undiluted, especially near eyes or mucosa areas of the body. This product is concentrated and has an acidic pH. Therefore it is not suitable to be used undiluted, especially on eyes or other sensitive areas. It is important to always follow the recommended dilution instructions prior to using this product.
     
    We hope this helps to reassure you.
     
    Kind regards
     
    Lisa Hollamby
    Customer Services
  • Aniiee

    Ehh... NEJ TACK! Det här är inte mer "sant" än kolloidalt silver. Ät en grapefrukt istället, om det nu hjälper.

    Jag skulle inte råda någon att äta dessa preparat, med tanke på innehållet.....


    Key change, MOFO!
  • dberg
    Aniiee skrev 2014-08-17 15:27:02 följande:

    Ehh... NEJ TACK! Det här är inte mer "sant" än kolloidalt silver. Ät en grapefrukt istället, om det nu hjälper.

    Jag skulle inte råda någon att äta dessa preparat, med tanke på innehållet.....


    Skulle du kunna beskriva mer i detalj vad du menar Aniiee, tack!
  • Anonym (Jurkka)

    Jag blir glad och hoppfull när jag läser detta då jag har samma problem! Min fråga är vart du köper detta och hur du kom på detta, eller var det en slump?

  • dberg
    Hej!

    Jag hade i princip testat allt och sökt efter en fungerande lösning i flera år. Hittade först den här videon via Youtube:





    Efter att ha pratat med min lokala hälsokostbutik sa dom att de säljer en hel del GSE även i pillerform för folk med liknande problem, kunde ju inget annat än att testa själv.

    Jag gurglade först men efter att ha glömt min flaska med flytande GSE (under en resa) åt jag GSE i pillerform (ett piller morgon och ett på kvällen) under den veckan jag var iväg. Redan efter en dag eller två var mina små bollar borta och jag har inte haft en enda sedan dess.

    En vän till mig har även använt GSE (i flytande form) för att bli av med sina hudbristningar (stretch marks). Kolla denna sida för fler användningsområden:

    grapefruitseedextract.org/

    Jag beställer mina piller (Citricidal, Higher Nature) här:

    supplements.highernature.co.uk/search

    Hör av dig igen om det skulle vara något mer du undrar över, lycka till!
  • Anonym (D29)

    Hej! skulle Du kunna länka till de sidorna som du har köpt produkterna på?Skäms

  • Anonym (Reklam)

    Denna trådstarten låter precis som att han är sponsrad för att skriva detta. Bara för han vill sälja på er detta grapefruktextrakt från en hemsida. Även sättet på hur han skriver visar det. Verkar vara ett nytt sätt att marknadsföra reklam.

Svar på tråden Tonsilollit, vita illaluktande bollar i halsen (lösningen på problemet!)