• wildflowers

3-timmarsdieten

Hej! Skulle vilja ha tips på vad, hur mycket man får äta med denna diet. Är sugen på att prova, men hittar inte boken på nätet (Anna Ottosson)
    Har provat GI. Inget för mig i längden. Lider av återkommande huvudvärk, tänker att det kan vara något för mig med fler mål med "vanlig mat" men behöver mer tips på vad man kan äta, så man inte äter fel och går upp istället.
    Också, var kan man hitta boken? Behöver man den!! Tacksam för svar!!!

• Svar på tråden 3-timmarsdieten
  • Ebbaebba

Hej, du tar dagsintaget tex 1400 kalorier och delar det med antal måltider du vill äta.

Haha :)) det behöver man inte skriva en bok om ????

Och så går du en promenad varje dag, vi kan kalla den Ebba's diet??

• wildflowers

Näe, det känns vääldigt lite att äta 1400 kalorier på en dag. Tror man får äta mer än så enligt den dieten. Tror inte man ska behöva räkna massa kalorier. Det hatar jag

• Juno

Känner inte till 3-timmarsdieten men när jag googlar verkar det vara ungeär de kostråd som givits länge: mycket grönsaker, dra ner på socker och äta ofta. Boken verkar vara slutsåld så det är väl därför du inte hittar den. Kolla på tradera eller nåt...

Jag går ner 1-2 kilon i veckan med hjälp av Lifesum, en app som håller reda på hur mycket jag äter och tränar, jag behöver inte själv räkna kalorier, det gör appen. Allt är tillåtet men jag försöker undvika snabba kolhydrater och mättat fett. Jag äter 1300-1500 kcal om dagen fördelade på 6 mål och min matdag idag ser ut så här

07.00 havregynsgröt med äppelmos och mjölk
    09.30 plommon 4 st
    12.00 rökt lax (70 g) med färskost (2 msk) och avocado (1/4), blandad sallad
    15.00 knäcke med skinka
    18.00 gulachsoppa på köttfärs, potatis, morötter och broccoli
    21.00 1 dl yoghurt med osötad musli

motionen blir hundpromenad ca 60 min

Svar på tråden 3-timmarsdieten