Åsikter om namnet Alma
Hej, ska få en dotter, sambon och jag vill att hon ska heta Alma. Vad tycker ni om det namnet, är inte rädd för kritik, säg gärna så mycket om det bara!:)
Hej, ska få en dotter, sambon och jag vill att hon ska heta Alma. Vad tycker ni om det namnet, är inte rädd för kritik, säg gärna så mycket om det bara!:)
Min dotter heter Alma, så det är såklart det absolut finaste namnet man kan ge ett barn .
Jag gillar att det är svenskt och gammalt, samtidigt betyder det "själ" på spanska och "äpple" på ungerska. Det har en mjukhet över sig som jag gillar oxå, låter snällt.
Tycker om det!
Betyder själ på spanska :) lite fint :)
Fint och vackert!
Jag älskar "gamla" namn som man använde förr i Sverige. Så frågar du mig så är Alma ett jätte fint namn. :)
Fint! Tänker på Emil i Lönnebergas mamma.
Fint
Jag tittade nyss på "Bonderøven" på SVT. Hans dotter heter Alma och jag satt faktiskt och tänkte på vilket fint och trevligt namn det är (ursöt unge dessutom!).
Jag ser alltid en medelålders spanjorska när jag hör eller läser namnet Alma. Tänker inte alls på namnet som svenskt.
Jag gillar det när jag tänker Spanien. Gillar det inte lika mycket när jag tänker Sverige.
Ja det är fint. Betyder även mild/vårdande på latin
Jättefint! Har haft det på listan med båda barnen men ingen av dem fick namnet tillslut. Blir det en tredje nån gång är det möjligt att det blir an Alma :) kan dock hålla med om att det känns ännu finare när man tänker spanskt :)
Alma är ett fint namn =)
Jättefint!
Superfint