• Rob77

Sova med linser

Hejsan!

Har använt endagslinser sedan flera år tillbaka och har råkat glömma bort dom flera gånger och sovt med som ett antal gånger till och med flera dagar... Inte bra jag vet.. Och jag har haft tur för mina ögon är riktigt friska enligt min optiker nu förra veckan.

Nu är frågan, jag var inne nu och fick uppdaterat mitt recept på ögonen och skall beställa nya linser men borta som man är ibland så var både jag och optikern inställda på bara endagslinser så jag glömde fråga om natt och dag linser..

Som ni märker behöver jag linser som jag kan ha i flera dagar i rad utan behövs pilla morgon och kväll, ju längre desto bättre. Är trött på pilla med linser och ha de liggandes torra på nattduksbordet:)

Något negativt med dessa linser? Bör jag ringa min optiker? Eller är det bara att beställa?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-14 18:48
    Har astigmatism i höger öga så har toriska linser där.

www.yourlenses.se/Air-Optix-for-Astigmatism-lens-189

Air optix är det något ni kan rekommendera, kan vara i upptill en månad!:)

• Svar på tråden Sova med linser
  • solskenskaka

Minns inte om det var exakt den linsen jag hade men hade iaf dag&natt tills för två år sedan när jag råkade ut för en inflammation på hornhinnan och fick gå akut till ögonläkare. Denne var fullständigt vansinnig på optiker som rekommmenderar dag&natt och menade att det alltid är en rosk för ögat. Jag hade använt mina som rekommenderat, tagit ut och tvättat osv som man ska. Så var försiktig även om du väljer dessa linser! Tvätta regelbundet och sov utan så ofta du kan. Är iaf mitt råd.

Sen vilket märke som passar dig måste du prova ut, jag hade bett min optiker att ta hem ett provpar innan du beställer för sex månader om jag vore du :) lycka till med valet!

• lilljohansson
    Rob77 skrev 2014-08-14 18:45:41 följande:

Hejsan!

Har använt endagslinser sedan flera år tillbaka och har råkat glömma bort dom flera gånger och sovt med som ett antal gånger till och med flera dagar... Inte bra jag vet.. Och jag har haft tur för mina ögon är riktigt friska enligt min optiker nu förra veckan.

Nu är frågan, jag var inne nu och fick uppdaterat mitt recept på ögonen och skall beställa nya linser men borta som man är ibland så var både jag och optikern inställda på bara endagslinser så jag glömde fråga om natt och dag linser..

Som ni märker behöver jag linser som jag kan ha i flera dagar i rad utan behövs pilla morgon och kväll, ju längre desto bättre. Är trött på pilla med linser och ha de liggandes torra på nattduksbordet:)

Något negativt med dessa linser? Bör jag ringa min optiker? Eller är det bara att beställa?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-14 18:48
    Har astigmatism i höger öga så har toriska linser där.

www.yourlenses.se/Air-Optix-for-Astigmatism-lens-189

Air optix är det något ni kan rekommendera, kan vara i upptill en månad!:)

air optix har jag men man ska ändå ta ut dom varje kväll.. under nätterna har man dom i ett linsetui med linsvätska så torra blir dom aldrig
Svar på tråden Sova med linser