• Kawi

    Blivande föräldrar i Skövde?

    Som rubriken säger, finns det någon tråd för blivande föräldrar i Skövde..?

  • Svar på tråden Blivande föräldrar i Skövde?
  • Kawi

    Jag har bf 5 januari :) Grejen är att vi bor inte i Skövde, men pga min mans jobb så kommer vi att bo där v 1-17 nästa år, så det känns lite oroligt och ovisst att flytta iväg precis innan bf och vara där de 17 första veckorna. Vi bor i Göteborg och jag är med i en Göteborgstråd och tycker det har gett så mycket, så tänkte man kan hitta samma i Skövde :)

  • MyDestiny

    Ja precis jag förstår :) är med i en annan grupp med blivande mammor från hela landet men ingen mer från Skövde där tyvärr.. Har sett grupper för Skaraborg förut men det var länge sen nu..

  • MyDestiny

    Måste vara spännande och läskigt med ny stad mitt i allt förresten :) planerar ni att föda här i på KSS också då antar jag? (Om det inte blir tidigare då alltså)

  • Kawi

    Som tur är är Skövde inte nytt! Vi har bott där båda två, jag har läst på högskolan och min man har jobbat på T2 :) Men de jag kände förr bor inte kvar idag. 


    Planen är faktiskt att föda i Göteborg, men allt är lite oklart vilket känns oroligt. Men jag har hört mycket bra om att föda på KSS, de har bra rykte?

  • RebeckaGirl

    hej
    När ska ni ha barn?
    vi ska ha vårat 2:a barn 8/12, bor i skövde. :)

    Kul att lära känna fler mammor från samma stad.

  • MyDestiny

    Kawi: ok då förstår jag :) det är vårt första barn så jag vet inget direkt om hur förlossningen här är? Men har inte hört något negativt från vänner/bekanta som fött där iaf.. :)

  • MyDestiny

    Rebeckagirl: vad kul med fler som hittat hit :) vi väntar vårt första barn beräknade 10 dec, bor också i Skövde :)

  • Kawi

    Vi väntar första barnet med bf 5/1. Vi bor i Göteborg men kommer bo i Skövde v1-17 nästa år.. :)

  • chatrine1986

    Hej, får man hoppa in i denna tråden?? Tyvärr bor jag inte i Skövde utan i Skara. Jobbar i Skövde. Väntar nr 2 I februari. Här en dotter på snart 6 år.

  • MyDestiny

    Absolut bara kul desto fler som hittar hit :)

    Hur mår ni alla än så länge i graviditeten?

    Jag väntar ju första så har inget att jämföra med men känner mig helt ok, lite fogkänningar vissa dagar och lite tröttare än vanligt.. Så är skönt att det inte är värre än iaf :)

  • Kawi
    chatrine1986 skrev 2014-08-19 09:26:57 följande:

    Hej, får man hoppa in i denna tråden?? Tyvärr bor jag inte i Skövde utan i Skara. Jobbar i Skövde. Väntar nr 2 I februari. Här en dotter på snart 6 år.


    Så klart! Ju fler desto bättre :)

    Jag har mått så oförskämt bra hela tiden, har ju inte heller något att jämföra med då det är första, men hade absolut trott jag skulle känna av graviditeten mer. Har inte mått illa alls under hela tiden, inga humörsvängningar.. ja inte så många symptom förutom att jag är tröttare än vanligt, och är hungrig nästan hela tiden :)
  • MyDestiny

    Vad skönt att det flyter på bra :) hungern känner jag igen, särskilt på morgonen tänker på frukost innan jag ens slagit upp ögonen :)

  • elsewhere

    Hej! Jag kikar in här jag med. Ligger efter er alla, är inte beräknad förrän maj 2015 (och är förstås fortfarande långt ifrån den säkrare perioden av graviditeten) men jag hälsar ändå. Bor utanför Skövde men jobbar i stan och har det som hemstad så att säga. Är i vecka 9 nu. 

    Är ett sånt där härligt IVF-fall och har haft det lite trassligt, men själva graviditeten har gått bra hittills annars. Matlusten är verkligen sisådär och jag mår illa större delen av dygnet men har inte kräkts något *pust*. Om tre veckor blir det ultraljud igen och då får vi se hur det ser ut :) 

  • MyDestiny

    Hittade tillbaka till denna tråden och blev nyfiken på hur det gått/går för alla? :)

    Själv fick jag en liten son den 23 december och nu njuter jag av våren och föräldraledigheten :)

Svar på tråden Blivande föräldrar i Skövde?