• Äldre 15 Aug 15:28
    3330 visningar
    15 svar
    15
    3330

    Är du tjock och har tjocka barn?

    Hur ser din och dina barns vikt ut. Skulle vara kul att se hur förälderns vikt påverkar barnets. Jag delade endast in i smal & tjock, se smal som underviktig till normalviktig och tjock som lite över normal till överviktig. Ta dt inte så hårt, haha.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-15 23:40
    Alternativ 4 är självklart smal + smal! :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du tjock och har tjocka barn?
  • Äldre 15 Aug 16:45
    #1

    Mitt alternativ finns inte.

  • Anonym (Krall­an)
    Äldre 15 Aug 16:47
    #2

    Jag är rätt fyllig och pluffsig,
    Mina två barn är smala. Ena nästintill mager..

  • Längta­nsBlåa­Blomma
    Äldre 15 Aug 16:52
    #3
    Henles slyna skrev 2014-08-15 16:45:32 följande:

    Mitt alternativ finns inte.


    Du har varken kropp eller barn?
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Anonym (Smal)
    Äldre 15 Aug 16:57
    #4

    Alternativet jag är smal och mina barn är smala fanns inte med så rösten föll på alternativet: annat.

  • Längta­nsBlåa­Blomma
    Äldre 15 Aug 17:10
    #5
    Anonym (Smal) skrev 2014-08-15 16:57:14 följande:

    Alternativet jag är smal och mina barn är smala fanns inte med så rösten föll på alternativet: annat.


    Ursäkta, du har rätt. Alternativet nr 4 syftar på smal + smal om du läser igen.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Äldre 15 Aug 17:19
    #6

    Tjock med smalt barn. Dels rör han på sig något oerhört och dels har vi lagt om kosten sen han började äta samma mat som oss. Förhoppningsvis kommer vi också bli smala tack vare det. :)

  • Äldre 15 Aug 18:14
    #7

    Jag är tjock och mitt barn är normalviktigt (men inte trådsmal) men skulle lätt kunna bli tjock om vi inte höll koll på vad hon äter. Hon äter bra mat men vill gärna ha onödigt stora portioner (som sina föräldrar...) så vi får begränsa det.

    Jag misstänker att hon kan bli tjock när hon blir så stor att vi inte längre har full koll på henne (hon är 9 år nu) eftersom hon både har dåliga gener och tycker om mat. Men det är bara att kämpa på så länge vi kan med att trycka in vilken mat som är nyttig/onyttig och hur stor en normal portion är. Så får man hoppas att något fastnar

  • x0x0x0­x
    Äldre 15 Aug 18:30
    #8

    Jag är tjock min sambo smal och vi har ett barn av vardera.

  • Äldre 15 Aug 19:32
    #9

    Jag är något överviktig(enligt bmi) och mitt barn är magert.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 15 Aug 23:39
    #10

    Men åh, trodde jag hade fått till alla rätt men tydligen inte haha! Alternativ 4 är självfallet smal + smal. :)

  • Anonym (Tjock­smal)
    Äldre 16 Aug 00:23
    #11

    Har inga barn men min mamma är smal och jag är smal. Är dock orolig att mina barn ska få min sambos gener, hela hans släkt utom ett syskon har fetma.

  • Äldre 16 Aug 00:34
    #12

    Jag är smal och mina barn är smala. Två av dom skulle lätt kunna bli överviktiga men vi är en sund familj som äter förnuftigt och rör på oss ofta. Jag har vägt 130 kg och vill inte att mina barn ska bli överviktiga.

  • Äldre 17 Aug 11:31
    #13

    Jag har 20 kgs övervikt, tillkommen de senaste 10 åren då jag varit sjuk och äter medicin (gissa vilken biverkan den har). Mina barn är normalviktiga, har kvinnliga former och midja.

  • Äldre 19 Aug 18:37
    #14

    Mitt barn är rätt så smalt och jag är lite överviktig (ligger på BMI 26 då 25 anses som gräns för normalt) min bonusdotter är dock överviktig (tror mest bukfetma, ser ut som hon är i nionde månaden, är elva år) hennes far (min sambo) är väldigt fit och vältränad, men hon har en mor som är FET. Rätt oroväckande...

  • Äldre 20 Aug 21:36
    #15

    Jag är 164 cm/47 kg, min man är 183 cm/60 kg och våra döttrar är 141 cm/32 kg, 130 cm/22 kg och 87 cm/11,5 kg

    Dvs så är hela familjen väldigt långsmal :)

Svar på tråden Är du tjock och har tjocka barn?