• Anonym (kluven)

Barnvakt åt halvsyskon

Fick för några dagar sen veta att sambons barn 12 år skulle vara barnvakt imorgon åt lillasyster 6 år som min sambo inte är pappa till. Trodde ju i min enfald att sambons barn skulle gå till mamman, hon bor ca 300 meter bort. Men icke lillasyster skulle vara här fick jag veta idag. Och nä jag vill inte ha henne här helt enkelt. Relationen till biomamman är frostig till tusen. Så det känns väldigt fel att ha hennes barn här.

Sa till sambon att han får se till att barnen är hos henne, det vart ju ett jävla liv på henne. För först så gällde det en timme medan hon handlade. Men nu var det tydligen fika med kompisar innan handlingen också.

Nån som råkat ut för nåt liknande? Hur gör ni isf?

Känner mig väldigt kluven, det är ju ingen av barnens fel detta men det känns fel.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-15 20:37
    För att förtydliga.... idén att vara barnvakt här är mammans inte sambons barn. Ber om ursäkt för min otydlighet

• Svar på tråden Barnvakt åt halvsyskon
  • Anonym (???)

Vad är problemet? Jag förstår inte, har du något emot din sambos barn, eller hennes lillasyster?

• Ess

Jag vet faktiskt inte. Det har aldrig varit aktuellt här, och våra barn fick aldrig kolla hur hans barn bodde hos sin mamma. Mkt dålig relation mellan föräldrarna.

Men varför inte?
    Prova en gång och se hur det går, barnet kan ju va trevligt även om inte mamman är det.

• Litet My

Undrar också vad problemet är.

• Anonym (kluven)

Inget emot sambons barn. Däremot har jag nåt emot att lillasyster ska hit. Kan inte säga vad som är fel men nåt är det.

• Ess
    Anonym (kluven) skrev 2014-08-15 19:02:45 följande:

Inget emot sambons barn. Däremot har jag nåt emot att lillasyster ska hit. Kan inte säga vad som är fel men nåt är det.

Är ni rädda att hans äldre barn struntar i ansvaret och lägger det på er vuxna istället?
    Prata då med det stora barnet idag och säg vad som gäller.
    Men som sagt, prova. Ni kanske blir positivt överraskade, annars är det bara att säga nej om det blir aktuellt igen.
  • Anonym (iii)
    Anonym (kluven) skrev 2014-08-15 19:02:45 följande:

Varför får inte hon komma till er? Får inte dottern ha sin lillasyster som gäst?
  • Anonym (Cicci)

Vår dotter har varit med hos biomamman.

Hon var så nyfiken på biomamman. Undrade om biomamman kunde vara hennes plastis.

Kan säga att jag får kalla kårar bara av att höra biomammas namn.

Däremot så var det kul för barnen att åka dit tillsammans.

Var snäll och normal. Så länge du slipper biomamman så är väll resten ingen fara

• Anonym (kluven)
    Ess skrev 2014-08-15 19:05:33 följande:

Är ni rädda att hans äldre barn struntar i ansvaret och lägger det på er vuxna istället?

Prata då med det stora barnet idag och säg vad som gäller.

Men som sagt, prova. Ni kanske blir positivt överraskade, annars är det bara att säga nej om det blir aktuellt igen.

Det är du nåt på spåren.
    Anonym (iii) skrev 2014-08-15 19:05:56 följande:

Varför får inte hon komma till er? Får inte dottern ha sin lillasyster som gäst?

Sambon har en son. Och det har aldrig frågats om hon får komma hit innan
  • smulpaj01

Fattar inte alls problemet? Varför får inte din "bonus" dotters lillasyster vara hos er? Vad säger din sambo? Har han problem med detta eller ligger det enbart hos dig?

Jag tycker det här var bland det tramsigaste jag har läst någonsin i styvfamiljstrådarna!
    Då har jag ändå läst MYCKET larv i dessa trådar! Drömmer

Har lust att skriva "skärp dig eller flytta" för det är verkligen så jag känner när jag läser sånt här bjäfs!

• smulpaj01

Jaha, men om du är orolig för att Du ska behöva passa lillasystern så kan du ju gå ut en timme medans barnet är där!

Skärpning ts - det har var mer än lovligt korkat!

Svar på tråden Barnvakt åt halvsyskon