• karma 3

Barn i New York

Hej
    Har själv varit i N.Y 2ggr med en väninna, denna gången ska jag åka med mina döttrar 17år och 8 år.
    Undrar om ni har lite tips på  vad en 8årig tjej kan uppskatta att se och göra?

• Svar på tråden Barn i New York
  • puss

bara gå på stan lär ju vara skitkul, det är ju uppträdanden överallt.

cuz i´m a wild wild bitch.
  • puss

bronx zoo, Childrens museum, åka båt. alla gatuartister och trollerier, musikaler... finns massor.

• puss

tänk på att det finns vägglöss överallt, så ta inte in väskorna utan tvätta ALLT noga.

• karma 3

vad menar du med att inte ta in väskorna??
    när jag varit där innan har vi låtit kläderna ligga kvar i resväskan stängd.
    Och givetvis tvättade vi allt när vi kom hem

• karma 3

Åhh nu trillade polletten ner.....givetvis ta inte in väskorna när vi kommit hem 

• puss
    karma 3 skrev 2014-08-15 19:28:13 följande:
    vad menar du med att inte ta in väskorna??
    när jag varit där innan har vi låtit kläderna ligga kvar i resväskan stängd.
    Och givetvis tvättade vi allt när vi kom hem

ta in i hushållet. alls. tvätta allt först. även väskorna. vägglöss i NY finns ÖVERALLT.
  • puss

ny är kul och bra för barn. det finns lekplatser och parker överalt.

• MyDestiny

Jag vill rekommendera museum of natural history.. Är samma/liknande museum som i filmen En natt på museet. Finns mycket att titta på djur, dinosaurier m.m

• Eisa

Naturhistoriska museet!!!

Jag var där med min 6-åring och så fort han gjorde något icke tillåtet kommer det fram någon och säger att jag är en dålig förälder. Det händer inte att ungarna får skäll utan det är föräldrarnas ansvar att ungarna sköter sig.

Svar på tråden Barn i New York