• Christina Josefin

Håret blev rött...

Okej nu är det så att jag har ett mega problem, det är inte så stort egentligen, men i min värld är det de.
    Fick ett ryck igår kväll och skulle tona mitt blonda hår brunt, så jag köpte Loréal Paris intensivtoning Chocolate Brownie och håret blev rött. Inte supermega rött och det är egentligen en väldigt fin färg, men inte på mig.
    Så min fråga här är egentligen ifall jag ska lägga i samma färg en gång till och hoppas på att det blir brunt denna gången eller ifall jag ska lägga i en antingen ljusare eller mörkare brun?

Hoppas någon här kan hjälpa mig  :D

• Svar på tråden Håret blev rött...
  • MissDecibel

Jag är ingen frisör eller så. Men färgar mitt hår ofta och har gjort det i många år. Jag tror att du ska ta en något mörkare brun färg som inte går åt det röda hållet. Jag vet ju inte hur mörkt brun färg du vill ha.

• whydoyoucare

Om du vill få bort den röda nyansen så ska du färga om med en färg som inte innehåller röda pigment utan använd en färg med "gröna" toner. Grönt kontrar rött så att säga. Så köp en askbrun hårfärg så kanske de försvinner. Fråga personalen i butiken efter brun färg utan röda toner

• Fjärilslarv

den har ju röda pigment i sig så det är inte så konstigt att det blir lite rött.
    Köp någon färg från mood och färga över, absolut inte schartskopf eller loreal det är ju djurtestade.

Svar på tråden Håret blev rött...