• Anonym (undranden)

Vad händer när två alfa-hanar krockar?

Om två alfahanar vill åt en och samma sak, vad händer då? 
    t.ex  vill åt högst position i gruppen, eller att dom har olika lösningar på samma problem.

slåss dom? 
    kör dom fulspel bakom varandra?
    börjar dom skrika på varandra?

vad är era erfarenheter?

min erfarenhet är att den som känner sig svagast av dom underkuvar sig snabbt den andra. typ som om en alfahanne har väldigt lätt att agera som han vill när det inte finns något motstånd. men när denna stöter på motstånd som känns starkare än han själv så ger han snabbt upp.

anta att Persbrandt och Martin Björk gick i klinch tex...

• Svar på tråden Vad händer när två alfa-hanar krockar?
  • Anonym (alfa-hona)

Jag är visserligen ingen man, men en dominant kvinna, och ganska ordentligt sådant (min mamma är extremt dominant, och jag har vuxit upp med hästar och hundar, tror det kan bidra).

Jag undviker situationer med andra dominanta kvinnor. Skulle det ändå behövas ligger jag lågt i början, men klättrar alltid i rang till slut. Skulle det skita sig har jag inga problem med att lämna situationen.... Det är inte mycket som rör mig i ryggen, så att säga.

• smulpaj01

Martin Björk? Är han en alfa-hanne?

Persbrandt äter såna som Martin till frukost! Drömmer

• Anonym (alfa-hona)
    Anonym (LHP) skrev 2014-08-16 12:53:05 följande:
    Äckligt med dominanta kvinnor. 
    Äckligt med folk som tycker dominanta kvinnor är äckliga.
  • Anonym (undranden)
    Anonym (alfa-hona) skrev 2014-08-16 12:46:33 följande:

Jag är visserligen ingen man, men en dominant kvinna, och ganska ordentligt sådant (min mamma är extremt dominant, och jag har vuxit upp med hästar och hundar, tror det kan bidra).

Jag undviker situationer med andra dominanta kvinnor. Skulle det ändå behövas ligger jag lågt i början, men klättrar alltid i rang till slut. Skulle det skita sig har jag inga problem med att lämna situationen.... Det är inte mycket som rör mig i ryggen, så att säga.

alfakvinnor är attraherande! lite sådär bestämda, det är sexigt haha :). ville bara ha det sagt som motpol till vad Anynym(LHP) sa. 

men on topic: när tolkar du det som att det har skitit sig då?
  • Anonym (alfa-hona)
    Anonym (undranden) skrev 2014-08-16 13:03:22 följande:
    alfakvinnor är attraherande! lite sådär bestämda, det är sexigt haha :). ville bara ha det sagt som motpol till vad Anynym(LHP) sa. 

men on topic: när tolkar du det som att det har skitit sig då?
    Naaaw Hjärta

Hm... Det har väl skitit sig när man inser att man står i en återvändsgränd, ingen kommer att ge sig i frågan som diskuteras eller vad det nu kan vara. Jag är liksom inte intresserad om jag själv inte får vara med och styra och ställa, då vänder jag på klacken. Ganska obrydd om folk omkring mig, vilket säkert gör mig svår att komma åt.

Jag inser nu att jag låter som en sinnessjuk människa i den här texten, men det är jag inte. Jag är extremt omtyckt av alla mina vänner, och räknas vara den som "håller i trådarna". Jag är omtyckt på jobb där jag får ledarpositioner. Jag är en bra lyssnare och tar hänsyn till, och respekterar folk i min omgivning. Mellan mig och min sambo är det oftast inga problem, trots att han är en riktig alfa-hane (dock är han en extremt dålig lyssnare). Han har sina områden att styra, och jag mina. Men ofta får jag nog min vilja igenom, haha!
  • Anonym (undranden)
    Anonym (alfa-hona) skrev 2014-08-16 13:11:30 följande:
    Naaaw Hjärta

Hm... Det har väl skitit sig när man inser att man står i en återvändsgränd, ingen kommer att ge sig i frågan som diskuteras eller vad det nu kan vara. Jag är liksom inte intresserad om jag själv inte får vara med och styra och ställa, då vänder jag på klacken. Ganska obrydd om folk omkring mig, vilket säkert gör mig svår att komma åt.

Jag inser nu att jag låter som en sinnessjuk människa i den här texten, men det är jag inte. Jag är extremt omtyckt av alla mina vänner, och räknas vara den som "håller i trådarna". Jag är omtyckt på jobb där jag får ledarpositioner. Jag är en bra lyssnare och tar hänsyn till, och respekterar folk i min omgivning. Mellan mig och min sambo är det oftast inga problem, trots att han är en riktig alfa-hane (dock är han en extremt dålig lyssnare). Han har sina områden att styra, och jag mina. Men ofta får jag nog min vilja igenom, haha!
    jaha okej, intressant. 

men det är ungefär allt eller inget då för dig.

hur kommer det sig förresten att ni alfakvinnor ofta väljer alfamän tror du? 
    alfamän väljer ofta mer undergivna kvinnor så att dom kan vara alfa osv. men alfakvinnor tenderar att inte välja undergiva män. har jag uppmärksammat. 
  • Anonym (alfa-hona)
    Anonym (undranden) skrev 2014-08-16 13:30:31 följande:
    jaha okej, intressant. 

men det är ungefär allt eller inget då för dig.

hur kommer det sig förresten att ni alfakvinnor ofta väljer alfamän tror du? 
    alfamän väljer ofta mer undergivna kvinnor så att dom kan vara alfa osv. men alfakvinnor tenderar att inte välja undergiva män. har jag uppmärksammat. 
    Ja, så kan man väl säga. Jag vill ha det jag vill ha och annars är jag inte intresserad.

Däremot vet jag inte om jag är beredd att hålla med dig på sista punkten. Jag har haft mesar till pojkvänner innan jag träffade min nuvarande. Varit kär i allihop, men tröttnat till slut. Det har jag inte gjort med min nuvarande, kanske har med alferiet att göra :)
  • Anonym (LOL)

Persbrandt en alfa-hane? Sedan när skulle en knarkande skådis tas för det?

Svar på tråden Vad händer när två alfa-hanar krockar?