• Vitsippan86

Fler gravida kring Nyköping

Hej! Jag är 27 år och väntar mitt första barn. Tycker att vore kul att komma i kontakt med andra blivande mammor i Nyköpingstrakten. Har BF runt den 2 feb. om allt går som det ska, ska på ultraljud om drygt 3 veckor. Längtar!

Skriv gärna en eller två rader oavsett om du är förstagångsförälder eller väntar ditt 2:a, 3:e osv. :)

• Svar på tråden Fler gravida kring Nyköping
  • Johannaa3

Hej! Jag är 25 år, bor i Nyköping och väntar mitt andra barn i februari :) Väntar också med spänning på ultraljudet nu i september. Nervöst! :)

• Vitsippan86

Vad kul, vilken vecka är du i nu? Själv är jag i vecka 15+4, känner mig knappt gravid längre men allt är nog som det ska :)

• Johannaa3

14+3. Jag har bara illamående och trötthet som påminner mig om mitt tillstånd. Längtar mer tills magen växer lite o man kan känna bebisens rörelser.

• Vitsippan86

Det kan jag hålla med dig om, längtar oxå tills man får en riktig kula.

Just nu ser man bara tjock ut när magen blir svullen på dan. Nedräkning pågår för fullt, 24 dagar kvar till RUL nu :) Känner du mycket folk i din närhet som kommer få barn ungefär samtidigt som dig eller som är föräldralediga?

Det fick jag lite panik över för några dagar sen, tänk om jag inte kommer lära känna nån genom föräldragrupp mm som man kan umgås med eller bara prata med ibland. Alla mina kompisar har redan 2 eller 3 barn och har börjat jobba igen. Är typ sist av alla att skaffa barn.

• Johannaa3

Nej, känner inte nån. Gjorde det inte med första heller. Då gick jag till Öppna förskolan i Brandkärr. Där träffade man mycket trevliga mammor. Blir inte riktigt samma denna gång när man redan har ett barn.

• ajle

Hoppar in här, 25 år bor i också i nyköping och väntar mitt första barn, en liten Elias, med BF 18 december :) 

• ajle

Tackar :) Är i vecka  22+4. Gud vad mysigt med RUL snart, skulle vilja göra det igen, haha. Ska ni kolla kön eller får det bli en överraskning? 

• Vitsippan86

Jag och min sambo velar fortfarande om vi vill veta könet eller inte. Med hur pass stor säkerhet kan dem säga könet om man får till en bra bild, kan ju vara en blyg bebis också ;)

• Johannaa3

Dom brukar väl inte vara så sugna på att leta kön på RUL som jag förstått det. Såg inget förra gången och vill inte veta nu. Så häftig överraskning!

Svar på tråden Fler gravida kring Nyköping