• Mimmi Moj

Örebros Kristna demonstrerar

"Den stora tragedin är inte de onda människornas brutalitet utan de goda människornas tystnad" - Martin L. King

Hur visar ni ert stöd? Varför?

Demonstration i Malmö mot den Islamiska rörelsen Isis.

Hundratals tågade genom Helsingborg

Örebros Kristna demonstrerar

... och på många fler ställen runt om i Sverige och ute i världen.

Minns du den känslan, som fick dig att må så bra? Kom ihåg att dela med dig, någon kanske behöver lite just nu ...
  • Svar på tråden Örebros Kristna demonstrerar
  • Halvtre

Citatet om "de goda" människornas tystnad är nog det bästa citat någon plockat fram på FL.

• Tiny578

Bra att denna förföljesen av kristna upptas.

Besviken att det tagit så lång tid, pågåt hur länge som helst i Egypten, Syrien, Irak och överallt där NATOs mördarmaskin far fram.

Varför stödjer vi en allians som tränar och ger vapen till Al-Qaida i Syrien...

Sen nu kommer Obama in och leker hjälte...patetiskt.

• Halvtre
    Tiny578 skrev 2014-08-16 14:14:06 följande:

Bra att denna förföljesen av kristna upptas.

Besviken att det tagit så lång tid, pågåt hur länge som helst i Egypten, Syrien, Irak och överallt där NATOs mördarmaskin far fram.

Varför stödjer vi en allians som tränar och ger vapen till Al-Qaida i Syrien...

Sen nu kommer Obama in och leker hjälte...patetiskt.

Det är knappast Nato som förföljer Kristna i Mellanöstern. Däremot är det muslimer och Nato är tröga på att göra något åt dessa "dödsmaskiner" som härjar vilt.
  • Fundersamtjej

Jag måste bara få tillägga här! De som står bakom allt de här kan inte ens kalla sig muslimer.. Jag är själv muslim och det går emot allt vi tror på! Bara för att några helt pantade idioter får för sig att starta ettheligt krig så betyder de inte att vi står bakom dom utan tvärtom! Jag blir äcklad av dessa människor som kan härja fritt i Irak och Syrien medan hela världen tittar på!

• Halvtre
    Fundersamtjej skrev 2014-08-20 18:35:41 följande:

Jag måste bara få tillägga här! De som står bakom allt de här kan inte ens kalla sig muslimer.. Jag är själv muslim och det går emot allt vi tror på! Bara för att några helt pantade idioter får för sig att starta ettheligt krig så betyder de inte att vi står bakom dom utan tvärtom! Jag blir äcklad av dessa människor som kan härja fritt i Irak och Syrien medan hela världen tittar på!

Hur kommer det sig att ni "riktiga" muslimer som är i majoritet tillåter detta ske?
  • Tiny578
    Halvtre skrev 2014-08-20 18:17:00 följande:
    Det är knappast Nato som förföljer Kristna i Mellanöstern. Däremot är det muslimer och Nato är tröga på att göra något åt dessa "dödsmaskiner" som härjar vilt.
    De syriska Al-Qaida anhängarna som dragit igenom hela mellanöstern vid detta laget tackar själva väst för att de bistått dem med vapen och träning.

Hela väst styrs av vargar i fårklädsel.
  • UmmAli
    Halvtre skrev 2014-08-20 18:43:17 följande:

Hur kommer det sig att ni "riktiga" muslimer som är i majoritet tillåter detta ske?

Nu är det så att muslimer inte bara låter detta ske, utan protesterar runt om i världen. Men så länge vi i väst och i Sverige skickar vapen och stödjer dessa idioter så kommer detta fortgå.

Det är inte bara kristna som mördas,torteras och förföljs utan även muslimer. De flesta är muslimer och det har pågått i flera år nu, men nu när de växt till sig och börjar mörda kristna vaknar du, värderar du människors liv baserat på vilken religion de följer?
  • UmmAli

Ochvarför skriver du citationstecken "riktiga" muslimer?

Dessa idioter är inte muslimer och det som de sysslar med har inget med islam att göra.

• Halvtre
    Tiny578 skrev 2014-08-20 21:21:20 följande:

De syriska Al-Qaida anhängarna som dragit igenom hela mellanöstern vid detta laget tackar själva väst för att de bistått dem med vapen och träning.

Hela väst styrs av vargar i fårklädsel.

Det är inte väst som bistått med vapen, däremot finns det fabriker i väst som inte alla västlänningar arbetar i. Inte heller stöder majoriteten av västerlänningar politikers beslut så du får ta och tänka om. Däremot är det muslimska "fingrar" som trycker av vapnen och avrättar folk med sin islamska ideologi.
  • Halvtre
    UmmAli skrev 2014-08-20 23:15:17 följande:

Nu är det så att muslimer inte bara låter detta ske, utan protesterar runt om i världen. Men så länge vi i väst och i Sverige skickar vapen och stödjer dessa idioter så kommer detta fortgå.

Det är inte bara kristna som mördas,torteras och förföljs utan även muslimer. De flesta är muslimer och det har pågått i flera år nu, men nu när de växt till sig och börjar mörda kristna vaknar du, värderar du människors liv baserat på vilken religion de följer?

Jag har varit vaken länge och kritiserat islam i många år. Och i alla år har jag sagt att Koranen lär muslimer att mörda kristna, judar och otroende så det är inget nytt. Det är inte så att man "plötsligt" vaknat utan istället är det så att man säger "där ser du" och "jag hade rätt".

Däremot så förvånas jag av ditt medgivande då muslimer i alla dessa år som jag kritiserat islam har muslimer hävdat att islam är en fredlig religion. Kanske är det så att det är muslimer som "plötsligt" vaknat upp och ser att det vi säger verkligen är sant. Islam är inte så fredlig som ni vill att det skall framstå och det visar sig överallt där ni går.

"Protester" här i väst är en tradition som hjälper att påverka våra "västerländska" politiker så varför gör ni inget i muslimska länder då "riktiga" muslimer är så många fler?

Varför protesterar ni inte där?

De enda svenskar som stöder dessa idioter är muslimerna själva som erhållits svenskt medborgarskap. Om inte så är det muslimer från någon moské och inte den vardagliga svensken så vem det än är som sagt att det är så till dig har fel. Det är varken Sverige eller svenskarna som tycker så. De få i vårt land som vågar säga något kritiskt om islam tystas och anklagas för att vara hatare av just "muslimer" men det är inte därför vi kritiserar islam.

Gör något. Kritisera dessa vansinnesdåd i moskéerna i "Sverige" för det är där IS anhängarna håller hus.
  • Tiny578
    Halvtre skrev 2014-08-21 08:43:30 följande:
    Det är inte väst som bistått med vapen, däremot finns det fabriker i väst som inte alla västlänningar arbetar i. Inte heller stöder majoriteten av västerlänningar politikers beslut så du får ta och tänka om. Däremot är det muslimska "fingrar" som trycker av vapnen och avrättar folk med sin islamska ideologi.
    Med väst menar jag inte du och jag jag menar de makter som jag starkt misstänker drar i trådarna bakom våra regeringar här i väst.

• Halvtre
    Tiny578 skrev 2014-08-21 12:30:04 följande:
    Med väst menar jag inte du och jag jag menar de makter som jag starkt misstänker drar i trådarna bakom våra regeringar här i väst.
    Väst eller inte, det är muslimen som använder dessa både i väst och i islamska samhällen. Inte "hela väst" som styrs av "vargar i fårklädsel" som DU menar med dina inlägg.
Svar på tråden Örebros Kristna demonstrerar