• Lady Bling

Någon som köpt kläder på Ebay från USA, Canada eller England?

Fungerade det bra för er?

Fungerar Ebay ungefär samma som tradera?

Hur lång tid tog det innan ni fick sakerna?

Vad kan det kosta i frakt till Sverige om man köper solskyddskläder (en sån där solskyddsdräkt med hög solskyddsfaktor) för barn från USA, Canada eller England?

• Svar på tråden Någon som köpt kläder på Ebay från USA, Canada eller England?
  • Mamasnest

Jag ber min svärmor i Kanada skicka saker så jag vet inte riktigt, men tänk på att du kan behöva betala tull på saker som du beställer från utlandet.

• Lady Bling

Tack för ditt svar mamanest Måste man alltså betala tull för paket som privatpersoner skickar eller gäller det bara om man beställer från företag?

• Mamasnest

Jag är lite osäker på hur det där fungerar, men man kan ha otur och få betala en hel del vet jag. Troligtvis är det lättare om en privatperson skickar, vi har aldrig åkt på att betala nåt när vi har fått paket från privatpersoner i USA eller Kanada.

• Diamond

hej hej... jag handlar massor från ebay.com .
    E det från privatpersoner har jag aldrig behövt betala någon tull.
    Oftast står det ju hur mycket frakten blir annars e det ju bara att maila säljaren och höra.
    Brukar ta ungefär en vecka innan man har grejorna om de nu skickar "direkt"...Beror ju lite på vart ifrån oxå!!
    Betalar med paypal vilket funkat jättebra...
    När du bjuder tänk på att kolla så att de skickar worldwide och att du kan betala med paypal( smidigast och säkrast)....
    Ja hoppas du fick lite bra info iallafall... Lycka till!!

• Fragglerock

Å är det nåt du jääättegärna vill ha så brukar det funka att maila säljare och fråga om det går att göra ett undantag - å det har de gjort alla gånger för mig faktiskt!

• Lady Bling

Diamond och Fragglerock: Tack för era svar Har inte paypal, måste man ha det? Hur kan man annars betala? Har sålt och köpt en del på tradera, där brukar man ju sätta in pengar på varandras konton, kan man göra det till konton utomlands också eller hur funkar det? Har ni några tips om vad man bör tänka på? Har aldrig köpt något på ebay förut.

• Moomin

Jag köper rätt mycket på ebay.com. Har gjort det i 6 år och aldrig haft några som helst problem. Man behöver inte betala tull och amerikanska posten är inte på långa vägar lika dyr som den svenska. Skall man handla där råder jag dock att man skall skaffa paypal. Det är jättelätt och smidigt och man blir inte blåst!

• Lady Bling

Moomin: Tack för ditt svar Hur skaffar man paypal då? Kostar det? Vad kan en sån där solskyddsdräkt kosta i frakt?

• Jojjann

Har också handlat en del på ebay (bor iofs i usa). Det kostar inget att registera sig på Paypal och du hittar länkar dit på ebays hemsida. Du lägger upp ett konto hos dem som du kopplar till något kredit- eller betalkort.

• Lady Bling

Jojjann: Har ju inget sånt betalkort som fungerar internationellt KAn man alltså inte betala på "vanligt" sätt?

Svar på tråden Någon som köpt kläder på Ebay från USA, Canada eller England?