• TessanTess

    ÄL-känningar + positivt ÄL-test

    Jag har problem med oregelbunden mens och har därför svårt att pricka ÄL om jag ens har någon (har tid till gynekolog om 1,5 vecka för att kolla upp mensen). Men började äta rosenrot och bidrottninggele på mensens första dag i denna cykel (har blivit gravid med hjälp av Rosenrot tidigare, men slutade med MA). Jag fick positivt ÄL test på cykeldag 9 (i onsdags morse), dvs förhoppningsvis ÄL på dag 10.

    Men är det möjligt med starkare ÄL/bättre ägg och är chansen större att ägget verkligen släpper om man har ÄL-symtom?

    I tisdags kväll och onsdags morse hade jag lite diffus värk längst ner på magen, hade även svag värk i ryggslutet då och då under onsdagen. Onsdag kväll var värken liiiite kraftigare + hade ÄL-flytningar. Kunde inte bygga 10 cm broar men iallafall 2-3 cm. Väldigt svaga ÄL - känningar men det var första gången jag hade några känningar överhuvudtaget.

    Och eftersom jag kände en svag, svag värk redan på tisdag kväll, innan jag visste att testet skulle bli positivt så kan det inte helt vara inbillning från min sida.

Svar på tråden ÄL-känningar + positivt ÄL-test