• Anonym (Långhårig)

För gammal för långt hår? Vilken frisyr har ni?

När tycker ni man är för gammal för långt hår? Jag är 37 år och märker att jag passar mindre och mindre i mitt långa hår som räcker till brösten. Ser för flickaktigt ut. Samtidigt är det svårt att hitta en frisyr som jag passar i, page är fint men kräver mycket jobb. Och att klippa mig riktigt kort är jag inte sugen på... Förstår inte varför så många kvinnor gör det när de kommer upp i åldrarna.

Vilken frisyr har ni och hur gamla är ni?

• Svar på tråden För gammal för långt hår? Vilken frisyr har ni?
  • replica

Jag har axellångt uppklippt hår,, Har väldigt tjockt hår och skulle jag klippa det kortare så skulle jag få affro.. Jag hade gärna velat ha t.ex. lugg, men det kan jag inte så det får vara som det är nu...

Är 28 år..

"Practise makes perfect"
  • Flisan79

Jag håller på att spara ut till riktigt långt hår. Är 35.

Se bara på demi Moore, tycker långt hår fungerar utmärkt på henne.

• Anonym (40)

Jag är fyrtio och har långt uppklippt hår.

Oftast sätter jag upp det, tycker att det funkar hela livet.

De flesta kvinnor förr hade uppsatt hår.

Att man klipper sig kort vid 40 är ett ganska sent påhitt och en dålig idé.

• Anonym (Xx)

Är 42 och har jättelångt, tjockt hår. Kan inte ha kortare då tyngden behövs för att hålla håret "nere" pga sin tjockhet. Har inga planer på att klippa mig!

• Anonym (Långhårig)
    Anonym (Xx) skrev 2014-08-17 15:10:45 följande:

Är 42 och har jättelångt, tjockt hår. Kan inte ha kortare då tyngden behövs för att hålla håret "nere" pga sin tjockhet. Har inga planer på att klippa mig!

Jag har ganska tjockt hår men motsatt problem, hår nedanför brösten gör att det blir helt platt runt huvudet eftersom det är så kompakt. Ser inte klokt ut. Måste därför klippa upp och tunna ur håret samt hålla det till bröstlängd. Har börjat fundera på en lättskött page, men vill inte att den ser tantig ut. Finns det lättskötta pager? Typ i axellängd.
  • Anonym (Långt hår)

Jag har långt hår, och jag har haft kort hår. Jag trivs bättre i lite längre hår och vad andra tycker bryr jag mig inte om.

• Anonym (45)

Jag har nästan er till brösten,men väldigt uppklippt för det är så otroligt tjockt. Tänker absolut inte skaffa kort hår förrän jag blir riktigt gammal och inte kan sköta det längre. Page är nästan den värsta frisyr jag vet,dessutom är det verkligen få som passar i det. Men riktigt långt är inte snyggt det heller,ser bara just långt ut och är egentligen ingen frisyr.

• Abbe83

Jag har långt ljusblont hår( min naturliga hårfärg) ner till till under skulderbladen. Jag är 31 år och har fått höra att jag är för gammal för långt hår men jag trivs inte i kort. Har haft page och riktig kort hår, hade rakat en period när jag var yngre. 
    På mitt jobb tror många att jag är i 20 års åldern, 23 år trodde nån jag var. Senast jag åkte buss trodde busschauffören att jag var skolungdom. 
    Men det är inte bara håret som gör att folk tycker jag ser yngre ut. Jag har en piercing, en plutt i näsan (har fått höra att jag är för gammal för det) och jag är kort och smal.  

• taquine
    Anonym (Xx) skrev 2014-08-17 15:10:45 följande:
    Samma här , kommer aldrig klippa mig kort då skulle jag verkligen se ut som en tant Men jag har det nästan alltid uppsatt i knut , bekvämt
    Tror det är mer jobb med kort hår 
Svar på tråden För gammal för långt hår? Vilken frisyr har ni?