• Downy

Andranamnet till Alice

Hejsan,

Vi funderar på namnet Alice, om krabaten i magen blir en flicka. Nu letar jag efter ett andranamn som kan passa.

Har ni några förslag, gärna något gammalt svenskt namn.

• Svar på tråden Andranamnet till Alice
  • Phoenix12

Alice Elvira var det första som poppade upp i mitt huvud!

Alice Leonora en annan

• Downy
    ITpappan skrev 2014-08-18 15:22:23 följande:

"Hoo D Fakk Isss"

Haha :)
  • fluu

Har ni inget fint släktnamn att föra vidare? Eller något annat namn som betyder mycket för er som något som är kopplat till favvofilm, land, artist osv?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Downy
    fluu skrev 2014-08-18 15:48:24 följande:

Har ni inget fint släktnamn att föra vidare? Eller något annat namn som betyder mycket för er som något som är kopplat till favvofilm, land, artist osv?

Jo vi funderar på Hilda som vi tycker är fint och är ett släktnamn. Men jag vet inte riktigt om det "flyter" bra ihop... Alice Hilda.
  • fluu
    Downy skrev 2014-08-18 08:01:58 följande:
    Jo vi funderar på Hilda som vi tycker är fint och är ett släktnamn. Men jag vet inte riktigt om det "flyter" bra ihop... Alice Hilda.
    Hilda Alice tycker jag låter än bättre, men det är inget fel på Alice Hilda heller. Två väldigt fina namn. Dessutom är det ju inte så ofta man använder alla namnen ;)
  • hernameispekka
    fluu skrev 2014-08-18 07:48:24 följande:

Håller med här. Jag personligen föredrar om mellannamnet har en övrig betydelse för föräldrarna än just "att det är fint". Så fundera på favoritkaraktärer, städer, blommor etc. Älskade din farmor violer? Viola är vackert. Har du sommarstuga i Nora? Perfekt. 
  • MammaKaroline

Måste bara skriva att Alice Elvira var det första som slog mig när jag såg rubriken. Så såg jag att första personen att skrivit detsamma :)

• Y L L E

Alice Elvira som andra föreslagit är ju en perfekt kombination! Hårt och mjukt på samma gång - och mycket ståtligt.

Andra förslag:

Alice Linnea
    Alice Matilda
    Alice Lovisa
    Alice Ingrid
    Alice Linn
    Alice Fredrika
    Alice Viktoria

• spöke
    hernameispekka skrev 2014-08-18 13:14:49 följande:
    Håller med här. Jag personligen föredrar om mellannamnet har en övrig betydelse för föräldrarna än just "att det är fint". Så fundera på favoritkaraktärer, städer, blommor etc. Älskade din farmor violer? Viola är vackert. Har du sommarstuga i Nora? Perfekt. 
    fluu skrev 2014-08-18 07:48:24 följande:

Instämmer.
  • svärdfisken

Som tidigare sagt, finns några namn i släkten eller annat som betyder mycket för dig skulle jag valt det.

• svärdfisken
    hernameispekka skrev 2014-08-18 13:14:49 följande:
Svar på tråden Andranamnet till Alice