Jag fick MF i v 13, helt utan smärta.
För en månad sedan var jag på semester utomlands och fick då MF, vecka 12+2. Jag trodde att graviditeten var normal, men några dagar innan MF upptäckte jag en svagt färgad flytning, först brun i tre dagar, sedan svagt röd. MF-dagen låg jag och läste en bok vid poolen, lite orolig men ändå med hoppet kvar. Plötsligt började det bara forsa blod. Jag tog mig upp till hotellrummet, satte mig i badkaret och såg min graviditet försvinna. Jag hade hört att man bara ska vänta ut ett missfall så jag tog det lugnt, vilade etc. Jag reste med sambon och vår 2-åring, så jag använde hans blöjor som binda och det bara fortsatte att störtblöda. Jag bytte blöja efter blöja. Efter 4 timmar var jag yr och ringde 1177 som ville att jag skulle kontakta läkare. Det konstiga var att jag under den här tiden inte kände någon smärta överhuvudtaget. Missfallet slutade med ambulansfärd till sjukhus, epiduralbedövning (fick inte sövas efter som jag hade druckit för mycket) och skrapning eftersom det fanns mycket rester kvar. Fick mycket dropp och hade ett blodvärde på 87. Innan resan var jag på inskrivning och då hade jag 128.
Vad vill jag då med detta svammel?
1) Höra om någon annan här har haft missfall utan smärta?
2) Finns det något sätt att räkna ut blodförlusten? Läkaren på plats trodde att jag hade förlorat 1-1,5 liter, baserat på mitt blodvärde 87 men då visste han inte vad jag hade tidigare.
3) Har någon annan här haft ett så snabbt förlopp på MF? Jag är jätterädd för att det ska hända igen vid nästa graviditet. Tänk om det är något fel på livmodertappen?
4) Skriva av mig - jag är verkligen jätteledsen över förlusten av denna efterlängtade graviditet.
Tack för att du tog dig tid att läsa, om du har svar på någon fråga så är jag tacksam!