• Cyanea

Fler överstimulerade ruvade?

Hej! 

Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med andra som varit eller är i samma sits som jag: överstimulerade ruvare.

Lite om mig: Jag och maken gör vårt första IVF-försök på Sahlgrenska. Jag fick genomgå långa protokollet, och ganska tidigt började jag må dåligt av Suprecuren. När jag sedan började ta Gonal-f fick jag till en början andra symptom (illamående, yrsel m.m.) som avtog i mitten av behandlingen. Mot slutet hände det som inte ska hända - jag blev överstimulerad.

Läkaren hann se det ganska tidigt, så hon bromsade behandlingen. Mina äggstockar hade producerat 27 ägg. Jag fick coasta i två dagar för att hormonerna skulle sjunka. Tack och lov sjönk de alldeles lagom, så jag fick fortsätta till äggplock. Det var väldigt tveksamt om jag skulle få tillbaka något embryo på grund av överstimuleringen. 

Igår var vi på Sahlgrenska igen. Det var inte så jättebra med äggstockarna, jag har vätska där, men läkaren tyckte inte att det var så konstigt efter den äggproduktion jag haft och vad jag just genomgått. Hon gav klartecken för att fortsätta. Igår fick jag tillbaka vårt första embryo :D

Dock mår jag ganska kasst. Mina tarmar är jättesvullna av hormonbehandlingen och jag har ont på grund av överstimuleringen. Det är svårt att äta och att gå på toa och jag är förstås väldigt orolig över hur det egentligen ska gå, både med mig och med vårt finfina lilla embryo.

Fler i liknande sits som vill ventilera/ge tips/peppa? 

Svar på tråden Fler överstimulerade ruvade?