• 3llie

Jojo Student Skåne

Hejsan!

Jag skulle vilja ha lite hjälp med att förstå mig på Skånetrafikens Jojo Student-kort. Dessa finns att välja mellan:
    4-6 zoner, 560 kr/30 dagar
    7-9 zoner, 700 kr/30 dagar
    Hela Skåne, 840 kr/30 dagar
    Vad jag inte förstår är det här med zonerna så tänkte ni kanske kan lösa det åt mig:
    En stackars fattig studentplånbok lär ju gråta om jag tar det för 840. Räcker det med kortet för 560:- om:
    Jag bor i Helsingborg och ska pendla till Malmö. Jag vill gärna kunna åka till några andra ställen, t.ex. Lund (pga studentlivet). Danmark skulle onekligen vara trevligt det också. Någon som kan den här zondjungeln? :'( 
  • Svar på tråden Jojo Student Skåne
  • LindaJohanna

Ska du åka Helsingborg-Malmö måste du tyvärr lösa det kortet för hela Skåne. Jag vet inte antalet zoner men åker åker Hässleholm-Malmö och måste ha det största!

• Tonårsmamman1

Jojo Student gäller bara i Skåne, annars får du skaffa Jojo Öresund.

Det är ganska många zoner mellan Malmö och Helsingborg, så du måste nog ha
    kortet för 830 kr.

• ElineB

Jag undrar det här med 4-6 zoner, om man bor i Helsingborg och ska plugga i Helsingborg, hur funkar det då? Bordet det inte heta upp till 6 zoner?

• NextUp
    ElineB skrev 2014-08-27 22:05:39 följande:

Jag undrar det här med 4-6 zoner, om man bor i Helsingborg och ska plugga i Helsingborg, hur funkar det då? Bordet det inte heta upp till 6 zoner?

Det finns även 1-2 zoner samt 3 zoners kort, dessa är det dock ingen studentrabatt på.
Svar på tråden Jojo Student Skåne