• Erika

Eftervärkar vid kejsarsnitt??!!

Hej

Jag har fått höra att eftervärkarna är mycket värre vid kejsarsnitt än vid vaginalförlossning, är det så??? De sa att det är det eftersom läkarna sytt i livmodern.

mvh Erika

• Svar på tråden Eftervärkar vid kejsarsnitt??!!
  • maya06

nä, det tror ja inte men eftersom dom har rört om ordentligt i magen så gör det jätte ont i magen om man är hård i magen och har gaser........eftervärkar har jag nu från och till när jag ammar känns som mensvärk.

Säkert väldigt olika från person till person....jag har ju bara snittats och det en gång så jag har ju inget att gemföra med....

• maya06

nä, det tror ja inte men eftersom dom har rört om ordentligt i magen så gör det jätte ont i magen om man är hård i magen och har gaser........eftervärkar har jag nu från och till när jag ammar känns som mensvärk.

Säkert väldigt olika från person till person....jag har ju bara snittats och det en gång så jag har ju inget att gemföra med....

• Ceridwen

Vid kejsarsnitt får du en morfin-spruta i ryggen i samband med edan, så du slipper det värsta onda efter snittet.

• Ceridwen

Vid kejsarsnitt får du en morfin-spruta i ryggen i samband med edan, så du slipper det värsta onda efter snittet.

• Ceridwen

• Sophie82

Jag hade eftervärkar men inte värre än då jag födde vårat andra barn..snittades alltså med barn 3. När bedövningen efter snittet började släppa och jag kände av eftervärkarna så fick jag bara mer bedövning så det var ingen fara.

• Sophie82

Jag hade eftervärkar men inte värre än då jag födde vårat andra barn..snittades alltså med barn 3. När bedövningen efter snittet började släppa och jag kände av eftervärkarna så fick jag bara mer bedövning så det var ingen fara.

• Malla3

Måste fråga om eftervärkar då. Blir det värre efter varje barn, Har 2 och upplevde det som värre andra gången. Väntar nu tredje och vill inte att det ska vara värre nu. Då ska ju allt vara klart så att säga ingen mer smärta vill man ha.

• Erika

Hmmm ja de flesta säger ju att det tyvärr blir värre o värre för varje barn.

• Mijjo

när det gäller eftervärkar kan jag bara hålla med om att dom blir värre och värre för varje barn , väntar nr 6 nu och har redan mardrömmar om eftervärkarna, kommer ta med egna värktabbletter till BB !!!!

• Umeboshi

Tja, eftervärkarnas kraftighet är individuellt, jag har inte haft värre eftervärkar för var förlossning, snarare tvärtom

• Sophie82

Det är säkert hlt olika. För mig var det iaf så att efter första barnet hade jag inga eftervärkar alls.
    Med andra och tredje hade jag massor med eftervärkar & de med andra barnet satt i i flera dagar efteråt.

• uno

Kände av eftervärkarna väldigt lite vid mitt kejsarsnitt men det var förmodligen för att morfin & panodil tog hand om det. Sen märkte jag mest av det varje gång jag ammade första veckan men då var det mest den trevliga jätteforsen av avslag som kom, en annan trevlig sak efter förlossningen : (

• nattinattio

är det planerad eller akut kejsarsnitt utan att du har verkar när det görs, så kan du väll inte ha verkar efter heller ?? jag kände då inget sånt...

• Sara K

nattinattio
    eftervärkar har man för att livmodern drar ihop sig efter att barnet kommer ut, och det gör den efter ett snitt också

• suede

Mina eftervärkar efter snittet var groteska, när jag ammade satt jag och grina.

• wozzgirl

Eftervärkarna gör ju ont i och med att manhar ett sår på magen och i livmodern. För mig kändes det som mensvärk. Jag fick dock painkillers mot detta så det var hanterbart.

Svar på tråden Eftervärkar vid kejsarsnitt??!!