• KnytetsMamma

    Ägglossning med pergotime?

    Ni som tagit mer än en kur med pergotime, om ni fått ägglossning av en viss dos t ex enkeldos, men inte blivit gravida och ni kört samma dos igen. Har ni då fått ägglossning varje gång? Anledningen till att jag undrar är för att jag åt min första enkeldos i maj och fick ägglossning och blev gravid men det blev ju tyvärr ma i juli. Nu ska jag börja med en ny kur enkeldos i slutet av augusti/början av september och då undrar jag ju såklart om det är självklart att man får ägglossning igen om man fick det första kuren. Någon som har erfarenhet av det?

  • Svar på tråden Ägglossning med pergotime?
  • Pandamamma79

    De tre första kurerna jag tog var enkeldos. Fick inte äl av det. Dubbeldos fick jag däremot äl av. Tagit dubbeldos säkert 15 gånger och det verkar som att jag fått äl varje gång av det.

    Gravid tre gånger.

  • KnytetsMamma

    Åh, du ger mig hopp att jag kanske också kan få äl igen av enkeldos nu med chans att bli gravid. Så du har fått tre barn med hjälp av pergotime?


    Pandamamma79 skrev 2014-08-18 19:28:56 följande:
    De tre första kurerna jag tog var enkeldos. Fick inte äl av det. Dubbeldos fick jag däremot äl av. Tagit dubbeldos säkert 15 gånger och det verkar som att jag fått äl varje gång av det. Gravid tre gånger.

  • Pandamamma79

    Två barn. Tyvärr ett MA. Enda gången vi lyckades på första försöket fick jag missfall. Så kan det vara.

    Jag antar att det är det som krävs för att du ska få ägglossning. Har ingen anledning att tro att du skulle behöva mer helt plötsligt. Lycka till!

Svar på tråden Ägglossning med pergotime?