Upphittad katt
Igår kväll vid 10-tiden satt en pytteliten kattunge på våran trapp lika stor som en knytnäve. Han började leka och busa direkt med våran andra katt. Dessutom lade han sig hos oss och började spinna i våra knän. Han är rumsren och äter samt dricker mycket. Jag satte ut en annons idag att vi hittat en katt och om någon saknar en kattunge så kunde dom skicka en bild på honom.
Jag fick svar ganska fort och det var han på bilden. Men problemet är att denna pojk ihop med sina föräldrar gav en väldigt hjärtlös beskrivning. Enligt dem så är denna lilla katt en utekatt mitt i stan, han får inte komma in, och därför hade han rymt, sa dem. Dem har ca 10 andra katter och flera jakthundar i ett jätte litet hus i stan med trasiga fönster, skrot utanför hela huset och föräldrarna gapar och skriker. Hundarna kissar och bajsar inne. (Vi vet vilka de är). Vi har ringt polisen och enligt dem är det inte okej att ha utekatter mitt i stan som inte får komma in. Jag vill lämna tillbaka honom, men ändå inte, denna stackars katt kommer säkert springa bort igen, och kanske bli påkörd denna gången? Vad ska jag göra? Köpa honom av ägaren? Ringa polisen? Katten kommer frysa ihjäl utomhus i vinter annars!