• Sugarpiehoneybunch

Kan man se var man varit folkbokförd och när?

Kan man se på skatteverket om man loggar in med E legitimation på vilka adresser man har varit folkbokförd på och när? 
    Är nämligen så att mitt förbannade " ex " , dumt att ens kalla svinet det, har tydligen tagit bredband i mitt personnummer och inte betalat det så jag fick brev från inkasso idag med en skuld på ca 3000:- på bredband han tagit i mitt namn. 
    Anledningen till varför jag vet att det inte är jag är för att jag bytte stad några månader innan och där hade vi annat internet och jag har aldrig varit sen med en bredbandsräkning... 

Annars,  hur kan man få reda på när och var man varit folkbokförd? Tänkte ha det som bevis, dom borde ju kunna kolla upp via Ip nummer/adress eller nåt? 

• Svar på tråden Kan man se var man varit folkbokförd och när?
  • MsFry

Du kan ringa till skatteverket så kan de ta fram uppgifterna åt dig.

• Kerubmamman

På skatteverkets hemsida kan du få ut uppgifter om hur länge du har varit folkbokförd på nuvarande adress. Men tidigare adresser får du nog kontakta skatteverket, om du behöver dem. 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • sportpappa

Den bevisningen är ganska meningslös. Du kan ju ha tecknat dig för hur många bredbandsavtal som helst på massor av adresser där du inte varit bosatt.

Börja med att kontakta företaget som han tecknat bredbandet hos och fråga efter det avtal som "du" tecknat. Begär ut en kopia. Berätta för dem att du inte har tecknat avtalet.
    Bestrid inkassokravet. Då får det inte gå vidare till kronofogden utan måste gå via domstol.

• Sugarpiehoneybunch
    sportpappa skrev 2014-08-19 08:47:00 följande:

Den bevisningen är ganska meningslös. Du kan ju ha tecknat dig för hur många bredbandsavtal som helst på massor av adresser där du inte varit bosatt.

Börja med att kontakta företaget som han tecknat bredbandet hos och fråga efter det avtal som "du" tecknat. Begär ut en kopia. Berätta för dem att du inte har tecknat avtalet.
    Bestrid inkassokravet. Då får det inte gå vidare till kronofogden utan måste gå via domstol.

Okej, tack för ditt tips!! Glad

Jag har nu kontaktat företaget där han har tagit bredbandet i mitt namn och personnummer, jag förklara rakt och ärligt att jag hade fått inkassokrav med fakturor från dom. Skrev att jag ville ha kopia och att det inte är jag som tecknat avtalet.
    Skickade med aktnummer samt fakturanummer på samtliga krav.

Vad mer kan jag göra? 

Skrev även att jag ville bestrida det hela.. 
Svar på tråden Kan man se var man varit folkbokförd och när?