• Anonym (TS)

    Sälja begagnad soffa, behöver råd!

    Har aldrig sålt någon möbel innan och behöver lite råd!

    Vill sälja min soffa, har haft den i ca 2år. 
    Det är en sådan här www.masku.se/produkter/p6-adriana/

    Bra skick, men har en liten hund hemma.

    Vad kan man lägga ut den till för pris?

  • Svar på tråden Sälja begagnad soffa, behöver råd!
  • traveler

    Min erfarenhet är att folk inte är beredda att betala speciellt mycket på blocket. Jag har inte sett soffan men tror du ska vara glad om du får iväg den för max 500 kr. Sen gäller det ju att den som köper kan transportera den också.

  • Stårschan

    Jag har inte heller sett soffan, men är den bara två år så går det säkert att få mer än en femhundring. Man får inte mycket soffa ens på Blocket för 500 kr. Bästa tipset har du redan fått - kolla priset på liknande soffor på Blocket i ditt län. Vill du få iväg den snabbt - sätt ett lågt pris. Har du tid att vänta kan du sätta ett lite högre pris.

  • Henles slyna

    Kollade snabbt på blocket i det län jag bor och här känns det som att 4-5000 är rimligt med tanke på storleken och att den ändå är så pass ny. Men sen beror det väl säkert på var du bor, ju mindre ort desto svårare är den säkert att bli av med.

  • Anonym (TS)


    Nypris: 17950:-

    Höjd 87cm Bredd 359cm Djup 96cm Längd 221cm

    Soffan är väldigt mjuk och skön. Provade många innan jag hittade denna. Många som nästan prasslar när man sätter sig i dom, eller är hårda och stumma..

    Tycker det är svårt att se på blocket då jag inte hittade någon liknade just denna. Men får kolla vidare :)
  • Stårschan

    Så varför ska du sälja den? Jag blir alltid så nyfiken när folk ids byta ut möbler som är så nya.

  • traveler

    Lycka till med försäljningen men om det nu är soffor ute på blocket för flera tusen så kan man ju undra varför de ligger kvar.

  • Anonym (TS)

    Hunden har inte kissat i soffan.

    Vill sälja den för att jag vill ha en mindre.

    Den tar upp en ganska stor del av rummet :)

Svar på tråden Sälja begagnad soffa, behöver råd!