• Äldre 19 Aug 12:42
    2897 visningar
    7 svar
    7
    2897

    Rim/dikt

    En dikt eller liknande till en svärmor/mamma/farmor. Hon fyller 50år och ska få en rejäl grytjärnsgryta av oss i present.

    Hjälp behövs då ingen av oss är duktiga på att skriva :-/

  • Svar på tråden Rim/dikt
  • Ful Anka
    Äldre 19 Aug 17:28
    #1

    Kul att få en gryta i present...


    This is my life and I don't care
  • Äldre 19 Aug 18:14
    #2

    Bara för att du inte vill ha en gryta så betyder väl det ingenting. Det är ingen vanlig ikeagryta denna kostar några tusenlappar!

  • Äldre 20 Aug 18:24
    #3

    Puff

  • Äldre 20 Aug 21:33
    #6

    Vettig kommentar! Vi är 6 personer på denna gåva. En gåva hon inte tycker sig vara värd.. Du känner inte henne/oss.

  • Äldre 20 Aug 21:51
    #7

    Du menar nog "GJUTjärnsgryta"? Flört
    Med tanke på att den kostade ett par tusen så är hon nog även en fantastisk människa på matlagning...

    Det enda rimmet jag kommer på är en lite limerick.

    I denna så kan man både bryna och koka
    Familjen kommer nog oftare middag boka
    Med ett (nytt) bra redskap i köket sitt
    Så kommer svärmor att göra nya/gamla hit
    Så skålar familjen, mätta och tacksamt i Loka

    Notera, att "hit" uttalas "hitt".


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Äldre 20 Aug 22:01
    #7

    Alla har en talang, eller fler - Du har många, och det är inte alla man ser.
    En vet vi dock med oss, som är till både glädje och nytta - för begåvning som din krävs mer än en genomsnittsbytta!

    Ok, det blev uselt...nej, fan, jag vet inte - det är lättare om man känner människan och vet hur familjen ser ut och hur hon tänker och känner. Hoppas du hittar någon bra människa som kan hjälpa :) 

    ..själv skulle jag bli tokglad för en riktigt gjutjärnsgryta - gärna en stekpanna också, och en så'n där lergryta. Så vi får hoppas hon blir det, hon med :) 

  • Äldre 21 Aug 05:58
    #8

    Tack för riktiga inlägg! Och självklart menade jag gjutjärnsgryta! Ska gå igenom era rim med alla inblandade tack så mycket gör era svar!

Svar på tråden Rim/dikt