• JessicaVincent

Tidiga missfall(runt v.6)

Hej!

Jag och min sambo blev gravida med en pojk för ungefär 2,5 år tillbaka. Vi hade försökt i ca 14 månader innan vi blev gravida. Åt pergotime vid två tillfällen men inte i anslutning till när vi blev gravida med vår pojk.
    Nu i årsskiftet 2013/2014 beslutade vi oss för att vi var redo att försöka få ett syskon. Men nu har det istället varit "lättare" att bli gravid, men resulterat i missfall alla 3 gångerna(april, maj och augusti). Alla gångerna runt v.6....Vi känner oss väldigt ledsna över detta.

Är det någon som har liknande erfarenheter eller har kunskaper om varför det kan bli såhär?!

Jag och min sambo skall på utredning snart...

Mycket tacksam över svar

• Svar på tråden Tidiga missfall(runt v.6)
  • Susanne1975

Jag beklagar era missfall! Det är påfrestande både för kropp och själ verkligen. Jag har ett barn och har upplevt 4 missfall. Det första var ett MA i v.12 och sedan har vi fått 3 missfall i v.7, 7 och 6. Missfallen har troligen berott på mitt kromosomfel...men det finns ju andra orsaker också. Hoppas ni får bra hjälp och lycka till med att få till ett syskon!

• Zinfandel

Missfall beror sällan så ofta på kromosomfel som man skyller på i Sverige. Be att få utskrivet kortison och ta vid nästa plus så är chansen betydligt mycket större att embryot biter sig kvar!

• Susanne1975

Jag har ett kromosomfel på riktigt men hoppas naturligtvis att TS inte har detta så i mitt fall är det inget man skyller på. 

• Zinfandel

Det var inte menat åt dig Susanne utan generellt det är bra om folk uppmärksammas på att det oftast inte är den korrekta förklaringen, tycker jag!

Svar på tråden Tidiga missfall(runt v.6)