Flytande vs fast tvål?
Vilken tvål har du hemma?
Personligen använder jag aldrig fast tvål pga bakterierna.....
Vilken tvål har du hemma?
Personligen använder jag aldrig fast tvål pga bakterierna.....
Båda? Jag har flytande tvål till kropp och händer (olika typer), och en fast tvål till ansiktet.
Vid handfatet i badrummet har jag både flytande och fast. Den fasta är dock mest till för dekoration, men det händer att vi använder den. I köket används endast flytande, och när vi duschar används duschgelé.
Fast tvål till händerna och flytande till kroppen
Bara flytande.
Bara flytande, fast tvål är otroligt äckligt.
Flytande. Hade fast tvål när jag var barn och det gör händerna obehagligt torra och konstiga. Aldrig igen
Oops råkade rösta fel, röstade på fast fast jag har bara flytande. Så räkna bort min röst.
Hade också fast tvål som barn. Blir väldigt torr av det. Finner det även mindre "rent". Minns även att min pappa brukade "klistra" ihop flera tunna tvålar när de blev för små..
Värst tyckte jag att reptvålar var. Tror inte vi hade någon men de jag såg, såg alltd väldigt ofräsha ut, repet gulbrun aktigt.. synlig smuts i sprickorna.. hurv..
Tyckte även att doften var för stickande. Förutom de genomskinliga som kunde lukta äpple, jordgubb eller dyl.
Lux och barnängens fyrkantiga är de jag minns mest.
Flytande tvål med liljekonvaljdoft!
Ingen hård tvål kommer in i detta hushåll, otroligt mycket bakterier. Inget jag rekommenderar.
Flytande. Usch för folk som använder fast tvål!
Att använda fast tvål behöver tydligen inte betyda att man utsätter sig för någon (bakteriell) fara :
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2249330/pdf/epidinfect00010-0139.pdf
Och hur mycket bakterier är det på flaskan som alla tar i innan man tvättar händerna
Jag tycker att fast tvål är väldigt uttorkande och därför använder jag bara flytande. När det gäller bakterier... är inte tvål "självrenande". Det är ju liksom tvål?
Att använda fast tvål behöver tydligen inte betyda att man utsätter sig för någon (bakteriell) fara :
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2249330/pdf/epidinfect00010-0139.pdf