• lovisa67

lyrica

Hej ! Ni som äter Lyrica . Jag har nu råkat ta en för mycket. Behöver jag vara orolig ?

• Svar på tråden lyrica
  • Fjärilslarv

Ja! man ska alltid vara orolig när man tagit för mkt medicin, speciellt medicin som är på tapeten att narkotikaklassas.

• Fjärilslarv
    lovisa67 skrev 2014-08-19 18:56:37 följande:

Ok hade ingen aning om att Lyrica var narkotikaklassad !!

den är inte det ännu, men är på tapeten, alltså på g att bli det, det är ett rävgift.
    Läser man inte på om en medicin man fått?

dinamediciner.se/nyheter/lyrica-kan-narkotikaklassas
  • Fjärilslarv
    lovisa67 skrev 2014-08-19 19:04:33 följande:

Men vad kan hända ? Jag tar ju även Ritalin i låg dos.

om du googlar så ser du att Lyrica kan ge rus, och är därför väligt populärt man bland missbrukare. Eftersom medicinen också kan vara avtrubbande så gör det att man kan behöva mer och mer medicin hela tiden.

Ritalin är narkotikaklassat för att det är ett amfetaminliknande preparat.
  • lovisa67

Jo men jag har haft den i två år glömt vad det är för medicin. Mer än att den är för min ångest och för min ledvärk .

• Fjärilslarv
    lovisa67 skrev 2014-08-19 19:07:03 följande:

Jo men jag har haft den i två år glömt vad det är för medicin. Mer än att den är för min ångest och för min ledvärk .

har du ritalin för ångest? det är ju en adhd- medicin.

men som sagt google jättebra grej!
  • Fjärilslarv
    jaghopparhögt skrev 2014-08-19 19:15:06 följande:

Det var väldigt mycket prat nu om saker som inte hör till tråden.

Nej du behöver inte vara orolig.

tar man för mycket medicin så behöver man göra en bedömning om åtgärder ska vidtas, och det kan varken du eller jag göra på nätet, det måste giftcentralen eller vad det heter göra. sluta säga att ts inte behöver vara orolig, ja det kanske har funkat för dig och bla bla bla, men varken du eller jag känner ts.
  • jaghopparhögt

Folk knapprar i sig stora mängder Lyrica hela tiden, en tablett mer eller mindre för en normalanvändare spelar ingen roll. Chilla.

• lovisa67

Jag tar givetvis Ritalin mot min adhd och Lyrica för min ångest och ledvärk !! Hittade en annan tråd om Lyrica och nu känner jag mig lugn. Tack ändå

• Drottningen70

De kommer inte att hända något. Men du bör vara uppmärksam på hur det kommer sig att du "råkade" ta en extra. Lyrica är narkotikaklassad i flera länder och enligt mig stället den till en massa problem för folk som utvecklar nån slags beroende av substansen. Det är en riktigt lurig medicin och många många får problem, och den kan vara väldigt svår att sluta med då medicinskt kan ge ett väldigt dåligt mående.

• CarinaL26

Om du är orolig för att ha överdoserat ska du definitivt ringa sjukvårdsupplysningen istället för att fråga folk på FL där du har noll koll på vilken kompetens de som svarar har. Ett tips i all välmening.

Svar på tråden lyrica