• Anonym (undrar)

Varför så hemlighetsfull?

Är tillsammans med en kille sedan början av året. Vi har varit i samma kompisgäng länge och jag var då tillsammans med en annan kille i det gänget. Gjorde slut med mitt ex och blev tillsammans med min nya.
    De andra i det gänget typ hatar mig, av någon anledning. Troligen för att de inte vet hela sanningen. De tror väl att jag bara bytt ut mitt ex mot min nuvarande. Vilket inte är fallet, skulle gjort slut ändå.
    Men iaf vi har det bra, men är bara 2 saker jag funderar lite över.
    Hans telefon. Får tex jag sms så kan jag ligga kvar och skriva sms tillbaka så att han kan se det. Han kan inte göra likadant, jag får inte veta vem det är, han ändrar position och svarar.
    När jag frågade honom om detta för 1 vecka sedan så sa han att han alltid gjort så, att man inte visar andra.
    Jag å andra sidan har en helt annan syn på det, jag och mitt ex kunde svara på sms åt varandra. Tex jag var på toa och fick sms, bad honom läsa upp det för mig och svara tillbaka.
    Jag menar, har man inget att dölja så varför vara så sjukt hemlighetsfull. Jag har inget som helst intresse i att snoka eller behöva veta vilka han smsar med, men tycker det är ett väldigt konstigt beteende.

Sedan att han har svårt att göra något. Ofta på helgerna sitter vi hemma, alla andra åker iväg och gör roliga saker. Vi är hemma och tittar på tv.
    Att det sen känns som att han inte kan stå för att vi är tillsammans. Hans familj och släkt vet om mig, men inte alla hans vänner. Jag har tex på facebook att jag har ett förhållande och frågade för ett tag sedan varför han har om singel. Då sa han att det bara skulle bli en massa tjafs om han gör det...

Någon som kan ge mig lite råd? Varför gör han som han gör?
    När vi är tillsammans har vi det jättebra, men börjar fundera lite..

• Svar på tråden Varför så hemlighetsfull?
  • Mamori

Tycker att det låter som att han har dåligt samvete pga att han blev ihop med sin kompis ex. Skulle kompisgänget förlåta och vara okej med er relation så skulle han nog kunna ha den på fb också tror jag.

Det med smsen, jag är typ likadan som han där så det tycker jag inte är så konstigt om han varit så sedan ni började träffas. Det kan ju vara nån som skriver ngt hemligt, typ en av hans kompisar som vill berätta något som han inte får föra vidare till någon, inte ens dig eller så ogillar han när någon tittar på när han skriver. Jag känner iaf så, allt låter bara fånigt då typ.

Svar på tråden Varför så hemlighetsfull?