• Anonym (ung32)

Behöver du visa leg på systembolaget?

Jag är en 32årig tjej som alltid behöver visa leg på systembolaget. Vet att jag ser ung ut men nu undrar jag hur vanligt det är.
    Brukar du behöva visa leg och hur gammal är du i så fall?

• Svar på tråden Behöver du visa leg på systembolaget?
  • Anonym (41)

Det händer då och då faktiskt, jag är 41 år.

• Anonym (Anonym)

Är du 32 är du inte en tjej, utan en vuxen kvinna.

• Anonym (Sharon)

Ja, oftast. (8 ggr av 10)
    Är 38.

• Whitetrash86

Är det inte ett måste att visa nu för tiden? Oavsett om personalen tycker man ser ung eller gammal ut.
    Senast jag var där fick mannen framför mig visa leg... fanns ingen tvekan om att han var minst 45..
    När jag visar tittar dom max i 2sek, inte en chans att dom hinner se att datum och bild stämmer.

• Anonym (ung32)
    Anonym (41) skrev 2014-08-19 19:31:49 följande:

Det händer då och då faktiskt, jag är 41 år.

Härligt!
  • Anonym (Sharon)

Det är ju f.ö. inte en indikation på att man ser ut att vara 20, utan de ska kolla alla runt 25, och därikring kan utseendet variera rätt rejält.

• Anonym (41)
    Whitetrash86 skrev 2014-08-19 19:33:31 följande:

Är det inte ett måste att visa nu för tiden? Oavsett om personalen tycker man ser ung eller gammal ut.
    Senast jag var där fick mannen framför mig visa leg... fanns ingen tvekan om att han var minst 45..
    När jag visar tittar dom max i 2sek, inte en chans att dom hinner se att datum och bild stämmer.

På vissa ICA-butiker är det leg-tvång på alkohol och tobak, men inte på systembolaget. Jag visar leg några gånger om året, men oftast inte. Däremot tror jag att de har höjt åldern för legkoll, så att personalen frågar efter leg om de tvekar ifall personen är över 30.
  • Vickan I

Jag får alltid visa, är 36, men jag tycker också typ alla får visa numera. De ber om leg utan större urskiljning. Men en del äldre verkar ju bli överlyckliga över det. Så kanske bara bra haha.

Svar på tråden Behöver du visa leg på systembolaget?