• Anonym (olycklig)

Olyckligt och kärlekslöst äktenskap

Gift med litet barn. Min man tar aldrig i mig, vill inte kyssa mig och ger mig bara en klapp på ryggen som mest. Jag är så olycklig och kvävd i mitt äktenskap, lågan mellan oss har helt dött.

Vet inte om jag klarar av en skilsmässa just nu, samtidigt så känner jag mig helt tom inombords och har inga glada tankar kvar när jag tittar på min man.

Kan man hitta tillbaka till varandra? 

Jag skulle aldrig kunna vara otrogen, men jag längtar så efter att känna mig älskad. 

• Svar på tråden Olyckligt och kärlekslöst äktenskap
  • Anonym (terapi)

Parterapi kanske skulle vara bra för er?

Vill han inte, funkar det inte tycker jag det låter som att ni båda skulle bli lyckligare på varsitt håll.

Lycka till

• Johan75

Vad säger din man när du berättar att du inte är nöjd i äktenskapet?

Behold, i come as a thief.
  • Anonym (olycklig)

Vi kan inte prata med varandra mer. Han stänger av om jag säger något

• Anonym (Förstår dig...)

Jag känner igen mig så så så mycket i det du skriver TS och jag har 3 småbarn men det var hemsk att känna sig ensam och oälskad och ont gjorde det att ta beslutet att lämna min partner men efter ett tag började det kännas bättre och bättre och just nu 6 månader efter kommer vi t.o.m bättre överens och småflörtar med varann och ser en framtid ihop. Men vi behövde den här andrum annars skulle vi börja hata varann istället och så där långt ville vi inte komma, iaf jag för det var jag som tog beslutet och va så bestämd. Har svajat mycket i känslor, men har intalat mig i det djupaste att om det är meningen att det blir vi två igen då kommer det vara så, om han eller jag skulle träffa en ny och bli störtkär och gå vidare då är det också meningen att det skulle vara så. Livet är för kort för att slösa tid och vänta på att något ska hända. Kramisar till dig och hoppas det löser sig.. och kom ihåg att efter stormen kommer solen Solig

• Anonym (olycklig)

Om jag försöker ta initiativ till något i sängen blir jag för det mesta avvisad med att han bara är trött. Han har ingen annan, han har bara tappat allt intresse för närhet.

• Anonym (olycklig)
    Anonym (Förstår dig...) skrev 2014-08-19 23:38:04 följande:

Jag känner igen mig så så så mycket i det du skriver TS och jag har 3 småbarn men det var hemsk att känna sig ensam och oälskad och ont gjorde det att ta beslutet att lämna min partner men efter ett tag började det kännas bättre och bättre och just nu 6 månader efter kommer vi t.o.m bättre överens och småflörtar med varann och ser en framtid ihop. Men vi behövde den här andrum annars skulle vi börja hata varann istället och så där långt ville vi inte komma, iaf jag för det var jag som tog beslutet och va så bestämd. Har svajat mycket i känslor, men har intalat mig i det djupaste att om det är meningen att det blir vi två igen då kommer det vara så, om han eller jag skulle träffa en ny och bli störtkär och gå vidare då är det också meningen att det skulle vara så. Livet är för kort för att slösa tid och vänta på att något ska hända. Kramisar till dig och hoppas det löser sig.. och kom ihåg att efter stormen kommer solen Solig

Tack Glad för din skull.

Jag känner också att livet är för kort att inte känna sig älskad, men jag är samtidigt väldigt ledsen över tanken att vi ska skiljas när vi har ett så fint barn tillsammans.
  • Anonym (Förstår dig...)
    Anonym (olycklig) skrev 2014-08-19 23:40:39 följande:
    Tack Glad för din skull.

Jag känner också att livet är för kort att inte känna sig älskad, men jag är samtidigt väldigt ledsen över tanken att vi ska skiljas när vi har ett så fint barn tillsammans.
    Jo det va det svåraste att titta på mina 3 barn och höra dom fråga dagligen var pappan va, varför pappa inte sova här mamma... men dom vänjer sig sedan och dom mår också bättre av att se att mamma och pappa mår bättre skilda, har märkt att min relation med barnen har förbättras och pappans relation med barnen också. Vi fokuserar ju endast på dom. Lyckliga föräldrar lyckliga barn. Jag går på samtal också hos en kurator för att få ut saker jag inte vill snacka med någon annan eller saker jag tänker om mitt ex som jag inte tycker om men som jag inte heller vill säga det till honom... Sök hjälp, prata ut, ta beslut och titta framåt alltid framåt ;)
Svar på tråden Olyckligt och kärlekslöst äktenskap