• Anonym (Kaffedraken)

    saknar min dotter

    Hej hur ska jag göra .min dotter är 12 år och vill inte komma till mig pga att min äldsta dotter som är 21år ska bo hos mig ett tag tills hon får en ny lägenhet .min dotter som jag pratar med var dag och nästan träffar var dag med tycker enligt hennes mamma att jag inte älskar henne längre fast jag förklarat att hon är nr 1 .mår dåligt av detta orkar knappt gå till jobb o när jag tänker på henne börjar jag gråta .men vill inte slänga ut min äldsta heller på gatan.tacksam för svar

  • Svar på tråden saknar min dotter
  • Anonym (Kaffedraken)

    Dem har inte samma mamma men har aldrig varit problem innan .hennes mamma sa att man inte kan byta unge så men har jag ju inte gjort vill bara hjälpa min äldsta.pratar var dag med 12åringen o träffar henne nästan var dag.hennes mamma tyckte jag skulle frågat den yngsta innan jag lät den äldre flytta in .försöker vara snäll o hjälpa

  • Anonym (Kaffedraken)
    paulhbg skrev 2014-08-20 11:36:04 följande:

    Dem har inte samma mamma men har aldrig varit problem innan .hennes mamma sa att man inte kan byta unge så men har jag ju inte gjort vill bara hjälpa min äldsta.pratar var dag med 12åringen o träffar henne nästan var dag.hennes mamma tyckte jag skulle frågat den yngsta innan jag lät den äldre flytta in .försöker vara snäll o hjälpa


    Det ska väl den mamman strunta i! Du måste väl få finnas där för båda dina barn!

    Prata med 12 åringen och förklara för henne.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja jag har förklarat för henne hur mycket jag älskar henne ,men vet inte om mamman påverkar henne

  • Anonym (Kaffedraken)

    En tolvåring kan ju vara rätt smart, jag tror precis som tidigare svarare att prata med dottern måste vara det enda enkla. Lyssna och försök förstå hur hon känner, förklara att som pappa kan man aldrig välja bort ett barn och även om det känns fruktansvärt jobbigt så är beslutet hos henne. Om hon fortfarande känner att hon inte vill då måste det få vara så. Jag tror att du riskerar mer med att försöka tvinga/övertyga henne i det långa loppet.
    Fundera på om du har andra vuxna med samma typ av personlighet och fundera på hur du bäst skulle förklara för dem och gör sen samma för din dotter.
    Lycka till

Svar på tråden saknar min dotter